آمریکا در پایگاه اینجیرلیک ترکیه سلاح هسته ای دارد

سرویس ترکیه - روزنامه فلامان زبان د مورگن بلژیک در گزارشی که از سوی کمیته امور دفاعی و امنیتی ناتو آماده شده است از وجود 150 سلاح هسته ای متعلق به آمریکا در پایگاه هوایی اینجیرلیک ترکیه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، روزنامه فلامان زبان د مورگن بلژیک در گزارشی که از سوی کمیته امور دفاعی و امنیتی ناتو آماده شده است از 6 پایگاه هوایی ناتو در کشورهای مختلف صحبت می کند که ایالات متحده آمریکا در این 6 پایگاه سلاح های هسته ای دارد. یکی از این پایگاه ها که این گزارش از وجود سلاح های هسته ای متعلق به آمریکا در آن سخن گفته پایگاه اینجیرلیک در استان آدانای ترکیه می باشد که بر اساس این گزارش، نزدیک به 150 سلاح هسته ای در این پایگاه وجود دارد.

این گزارش که توسط جوزف دای، سناتور کانادایی آماده شده است پایگاه کلین بروکل در بلژیک، بوهن در آلمان، آویانو در ایتالیا، گِدی توره در ایتالیا، ولکل در هلند و اینجیرلیک در ترکیه را به عنوان پایگاه هایی که آمریکا در آن سلاح هسته ای دارد معرفی کرده است ولی این روزنامه بلافاصله بعد از انتشار این گزارش در شماره بعدی روزنامه آن را تصحیح کرده و نام پایگاه اینجیرلیک ترکیه را از آن حذف کرد.

لازم به ذکر است، مقامات ناتو با تکذیب این گزارش اعلام کرده اند که این یک گزارش رسمی از سوی ناتو نیست و جوزف دای سناتور کانادایی که این گزارش را منتشر کرده است تا این لحظه در خصوص تحولات پیرامون این گزارش اظهار نظری نکرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 124087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha