ایستگاه های دو و سه سنجش آلودگی هوا در ارومیه نصب شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیر مرکز سلامت شهرداری ارومیه خواستار نصب ایستگاه دو و سه سنجش آلودگی ارومیه تحت نظر شهرداری این شهر شد.

به گزارش کردپرس، امیر جلیلی در جمع خبرنگاران گفت: ایستگاه شماره یک پایش سنجش آلودگی هوا شهرداری ارومیه واقع در خیابان عطایی جنب بانک شهر و یکی از بهترین و دقیق ترین دستگاه های سنجش آلودگی هوا در دنیا به شمار می رود.

وی افزود: با توجه به استانداردهای بین المللی و لزوم میانگین گیری جهت اعلام دقیق آمار، لازم است تا دو ایستگاه دیگر هم سنجش آلودگی در ارومیه نصب می شود.

مدیر مرکز سلامت شهرداری ارومیه گفت: آلاینده های قابل سنجش طبق استانداردهای جهانی که همه توسط ایستگاه پایش شهرداری اندازه گیری و به صورت بیست و چهار ساعته سنجش می شود و طی گزارش روزانه به اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال و پس از پردازش گزارش بصورت نهایی در اختیار ارگان های مربوطه قرار می گیرد.

جلیلی بیان کرد: با عنایت به اینکه این ایستگاه دقیق ترین و پیشرفته ترین ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان است پیشنهاد می شود با توجه به استانداردهای بین المللی و لزوم میانگین گیری جهت اعلام دقیق امر ایستگاه دو و سه سنجش الودگی نیز تحت نظر شهرداری نصب و بهره برداری شود.

به گزارش کردپرس، در سال های اخیر براساس نتایج بدست آمده از سامانه‌های پایش هوا در مرکز استان، شهر ارومیه به جرگه شهرهای آلوده کشور ملحق شده است.

کد خبر 123087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha