موافقت جو بایدن با حفظ نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دو مقام آمریکایی گفتند جو بایدن رییس جمهور آمریکا با ادامه حضور حدود 900 تن از نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه موافقت کرده است.

به گزارش کردپرس، دو مقام آمریکایی به نام های جوی هوود، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و پاتریک ورمن، معاون رییس دفتر ائتلاف جهانی علیه داعش، در کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا، بر ادامه حضور ایالات متحده آمریکا در شمال شرق سوریه و همکاری با نیروهای کرد-عرب سوریه در مبارزه با داعش تاکید کردند.

بر اساس گزارش این کنفرانس خبری که در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، جوی هودد گفت: ما می خواهیم حضور نظامی محدود در شمال شرق سوریه داشته باشیم تا با کمک نیروهای دموکراتیک سوریه به مبارزه با داعش ادامه داده و به تثبیت مناطق آزاد شده از کنترل این گروه کمک کنیم.

پاتریک ورمن نیز گفت جو بایدن رییس جمهور آمریکا از ادامه حضور نیروهای فعلی آمریکا در شمال سوریه که تعداد محدودی هستند، برای حمایت از شرکای محلی و نیز جلوگیری از بازگشت داعش حمایت می کند.

او تاکید کرد ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه تلفات کمی در مبارزه با این گروه در سوریه داشته است اما نیروهای کرد سوریه بار اصلی این مبارزه را بر دوش داشته و حدود 11000 تن از نیروهای آن در این مبارزه جان خود را از دست داده اند.

جوی هوود درباره تنش ها میان ترکیه و نیروهای کرد سوریه گفت: ما از تنش میان این دو نگران هستیم اما حضور ما در منطقه شمال شرق سوریه ادامه دارد ولی بر مبارزه با داعش تمرکز کرده ایم و ترکیه باید این مسئله را درک کند.

ورمن درباره استرداد اعضا و خانواده های داعشی به کشورهای مختلف جهان گفت: 2000 جنگجوی خارجی داعشی و 2000 جنگجوی عراقی این گروه که در حال حاضر در زندان های تحت کنترل کردهای سوریه هستند، در نهایت باید به کشورهای متبوع آنها باز گردانده شوند.

کد خبر 12303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha