دانشگاه کردستان رتبه 165 دانشگاه های جوان جهان را کسب کرد

سرویس کردستان – رئیس دانشگاه کردستان گفت: در جدیدترین لیست رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز2021، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه 165 شد.

به گزارش کُرد پرس، رحمت صادقی اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، دانشگاه‌های جوان و با قدمت کمتر از ۵۰ سال را بر اساس ماموریت‌های اصلی آنان شامل تدریس، پژوهش، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و هر ساله لیست دانشگاه‌های جوان برتر جهان را منتشر می‌سازد.

وی افزود: ارزیابی دانشگاه‌های جوان همانند ارزیابی کلی دانشگاه‌های جهان بر اساس 13 شاخص‌ در قالب 5 معیار آموزش (30 درصد)، پژوهش (30 درصد)، استنادات (30 درصد)، وجهه بین‌المللی (7.5 درصد) و درآمد از صنعت (2.5 درصد) و با تغییرات مقدار وزن توزیع شده در بین شاخص‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان جهان تایمز، 475 دانشگاه از سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار گرفت و بر اساس نتایج منتشر شده دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور، دانشگاه پی اس ال فرانسه و دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ به ترتیب جایگاه اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

صادقی یادآور شد: همچنین در این لیست اسامی 26 دانشگاه ایرانی دیده میشود که این آمار نسبت به سال 2020 با تعداد 20 دانشگاه با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است و دانشگاه کردستان در دومین سال حضور خود در این رتبه‌بندی با کسب رتبه 165 در سال 2021 در مقایسه با رتبه 300-251 در سال 2020 توانسته است جایگاه خود را در بین دانشگاه‌های جوان جهان ارتقا دهد.

وی بیان کرد: همچنین طبق نتایج کشوری این رتبه‌بندی، دانشگاه کردستان موفق به کسب رتبه 8 در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی و علوم پزشکی) و رتبه 4 در بین دانشگاه‌های جامع کشور شده است.

گفتنی است، دانشگاه کردستان در ارزیابی‌های اخیر پایگاه رتبه‌بندی تایمز موفق به کسب رتبه 800-601 در رتبه‌بندی جهانی، رتبه 133 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی و در نخستین حضور خود در نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگ های 2021 موفق به کسب رتبه 400-301 در حوزه علوم کشاورزی در بین دانشگاه‌های جهان شد.

کد خبر 12296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha