«باسکول» حادثه خیز قروه در مسیر جابجایی/ بازگشت آرامش به بلوار غدیر

سرویس کردستان- یکی از نقاط حادثه خیز در قروه که باعث بروز تصادفات ناگوار شده بود با ورود جدی دادستانی وصدور حکم تخریب در مسیر جابجایی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، از دهه 70 به بعد مردم شهرستان قروه شاهد یک نقطه برجسته خطرناک در ورودی شهرستان هستند. در دهه 70 تا دهه 80 بلوار و طرح تعریضی نبود و خطر آن چنانی حس نمی شد اما بعد از آغاز جاده سازی و ساخت بلوار غدیر هم مردم بومی و هم مردم غیربومی شاهد یک منظره نامناسب در وسط بلوار غدیر بودند. «باسکولی» که اگر تا قبل از دهه 80 داخل محدوده نبود اما بعد از ساخت بلوار وارد محدوده و طرح تعریض شد و برخلاف قانون که باید از آن محل نقل مکان می کرد اما بر جای خود ماند و این وسایل نقلیه بودند که به ناچار با مشکلات فراوان از آن مسیر می گذشتند.

در سال 80 به بعد بود که مسئولان وقت حکم تخریب «باسکول» را در کمیسیون ماده 100 تصویب کردند و علیرغم انتظاراتی که می رفت بعد از این همه سال همچنان این حکم اجرا نشده است. هر بار در شورای ترافیک شهرستان به وضعیت این «باسکول» انتقاد می شد و هر بار پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به حادثه خیز بودن آن نقطه هشدار می داد و از تصادفاتی می گفت که در آن منطقه رخ داده است. هر بار در شورای ترافیک مصوب می کردند که موضوع بررسی شود و تلاش برای جابجایی آن صورت گیرد اما هرگز این مصوبات جامه عمل به تن نکرد...

دیگر کم کم مردم داشتند عادت می کردند به این روند نادرست تا اینکه بالأخره در سال 99 درست بعد از گذشت 19 سال خبرهایی مبنی بر پیگیری جدی مسئولان شهرستان بویژه دادستانی برای رفع این معضل آسیب خیز یعنی تغییر مکان «باسکول» داده شد.

علت تأخیر در جابجایی...

در 8 سال گذشته خبرنگار کردپرس هر وقت که درباره علت انجام نشدن مصوبات شورای ترافیک مربوط به این «باسکول» می پرسید پاسخی روشن دریافت نمی کرد و کسی هم زیر بار مسئولیت آن نمی رفت. نه شورای شهر و نه شهرداری و نه دیگر متولیان امر، حاضر برای بررسی جدی و پاسخ دقیق در این زمینه نبودند.

علت پیگیری نکردن موضوع به این مهمی که با امنیت جانی مردم سر و کار داشت یک طرف وصل می شد به جریانات قدرت که پشت متصدی «باسکول» بودند و یک طرف هم محافظه کاری مسئولان امر که حاضر نبودند در برابر موانع قدرت بایستند و از حق مردم دفاع کنند. اما طولی نکشید که این بار از میان مسئولان شهرستان کسانی از مراجع قضایی پای کار آمدند که نشان دادند همیشه قدرت کارساز نیست و می توان در برابر آن از حق مردم دفاع کرد.

کار به شورای تأمین کشیده شد...

خطرناک بودن مکان این «باسکول» به جایی رسید که حتی کار به «شورای تأمین» شهرستان هم کشیده شد و در نهایت با موافقت اعضای شورای تأمین، دادستانی ورود کرد و ضمن اعلام بررسی کارشناسی محل و تعیین خسارت لازم توسط شهرداری قروه مراحل تخریب و جابجایی اجرایی شد.

واریز خسارت به حساب دادگستری...

پس از دستور شورای تأمین شهرستان و درخواست دادستان قروه مبنی بر برآورد خسارت کارشناسی شده برای باسکول؛ شهرداری قروه پس از اعلام نظر کارشناسی حدود 190 میلیون تومان را در این راستا به حساب دادگستری واریز کرده تا بعد از تغییر مکان قطعی و تخریب کامل محل موردنظر این مبلغ تعیین تکلیف شود.

مهلت برای جابجایی تأسیسات...

تمامی این تلاش ها در حالی است که متصدی جایگاه در طول این سال ها در نشست های مختلف مدعی بر اجرای قانون و پذیرش اینکه در طرح تعریض قرار دارد شده اما همین که متولیان قصد عملیاتی شدن کار را داشته اند به نحوی با مقاومت متصدی باسکول مواجه می شدند و کار به تعویق می افتاد.

این بهانه تراشی ها هرچند حالا هم ادامه دارد اما با ورود دادستانی و صدور حکم قلع و قمع مکان باسکول؛ مهلت کوتاهی به متصدی داده شده تا وسایل موردنیاز و تأسیسات خود را به مکانی دیگر ببرد.

ملاحظه کاری و خیانت به مردم...

بنا به اطلاعات اعلامی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی قروه در شورای ترافیک شهرستان یکی از حساس ترین و خطرناک ترین نقاط حادثه خیز در ورودی شهر همین «باسکول» است که بارها عامل تصادفات به ویژه در شب هنگام بوده و باید زودتر از این ها اقدام به جابجایی آن می شد.

باتوجه به این هشدار راهنمایی و رانندگی باید پرسید مسئولان وقت چرا جدیت به خرج ندادند و حاضر نشدند از ملاحظات دست بردارند و منفعت مردم را به قدرت ترجیح دهند؟!

* گزارش و عکس: زیبا امیدی فر

کد خبر 12249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha