عضو فراکسیون حکمت در مجلس عراق: روسیه در زمینه مدرن سازی سیستم دفاعی، به ما نزدیکتر است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون حکمت در مجلس عراق تأکید کرد: مدرن سازی سیستم دفاع هوایی عراق با استفاده از استراتژی گزینه های متعدد صورت خواهد گرفت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "عباس صروط" در این باره گفت: مدرن سازی سیستم دفاع هوایی یکی از عوامل تقویت امنیت ملی عراق برای جلوگیری از نقض حریم هوایی کشور است که به دلیل وجود چالش های چند بعدی در منطقه خاورمیانه پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

صروط افزود: در ماههای اخیر نشست های گسترده ای را برای تقویت توان نیروی هوایی کشور تقویت امکانات آن انجام داده است.

این نماینده مجلس عراق همچنین گفت: عراق مدرن سازی سیستم دفاع هوایی اش از استراتژی گزینه های متعدد بهره خواهد گرفت و این موضوع را به بهره گیری از منابع و امکانات کشور خاصی محدود نخواهد کرد و روسیه در این زمینه نزدیک ترین گزینه است. زیرا قراردادهای آن آسانتر از سایر کشورهاست و نیروهای عراقی در زمینه تعامل با تسلیحات روسیه، دارای تجربه پیشین هستند و مسکو در چارچوب برنامه های تأمین سلاح توسط عراق، با دولت بغداد تعامل دارد.

عباس صروط در پایان خاطرنشان کرد: بودجه لازم برای مدرن سازی نیروهایی عراق تأمین شده است و امیدواریم این موضوع در آینده نزدیک انجام گیرد.

یادآور می شود عراق در زمینه پدافند ضد هوایی با مشکلاتی مواجه است که این امر زمینه را برای نقض مکرر حریم هوایی این کشور در سالهای گذشته، فراهم کرده است.

کد خبر 12066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha