تجلیل از 48 خادم و فعال قرآنی  با حضور خادمین حرم رضوی در ایلام/ برگزیده شدن 200 مددجو و فعال قرآنی ایلام در سطح کشور

سرویس ایلام - در آئینی که در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام برگزار شد 48 نفر از خادمین و نخبگان قرآنی مددجوی کمیته امداد استان ایلام تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس ،مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این آئیین که خادمین حرم رضوی نیز حضور داشتند با ارائه گزارشی از فعالیتهای فرهنگی و قرآنی کمیته امداد استان گفت: حدود 9 هزار دانشجو و دانش آموز در استان ایلام مورد حمایت کمیته امداد بوده و در طول سال از برنامه ها و خدمات متنوع فرهنگی استفاده می کنند.

قنبر موسی نژاد به درخشش فعالان قرآنی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام در جشنواره های ملی اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از هزار و 300 فعال و نخبه قرآنی مورد حمایت کمیته امداد استان در جشنواره های قرآنی کشوری حضور پیدا کردند که از این تعداد بیش از 200 نفر آنان آثارشان در جشنواره کشوری باران وحی پذیرفته شدند و ۲ حائز رتبه برتر کشوری شدند.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 700 مددجو از برنامه ها و خدمات قرآنی و فرهنگی کمیته امداد ایلام برخوردار هستند افزود: از این تعداد 172 نفر آنان خافظ قرآن و بیش از 400 نفر آنان نیز قاری قرآن هستند.ضمن اینکه سال گذشته 480 طرح خانگی قرآنی برای این مددجویان اجراء شده است.

موسی نژاد آموزش مسائل دینی و قرآنی به خانواده های مددجو را یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد برشمرد و گفت: هم اکنون 800 زن سرپرست خانوار از برنامه های قرآنی کمیته امداد بهره مند هستند.

حجت الاسلام رستمی مسئول دارالقرآن استان ایلام نیز در این آئئین در سخنانی گفت:کمیته امداد در بین دستگاههای گوناگون این استان در زمینه ترویج فعالیتهای فرهنگی و قرآنی همواره پیشتاز بوده است و در تمام طول سال برای خانواده های مددجو برنامه های فرهنگی و قرآنی دارد.

وی افزود: ترویج برنامه های فرهنگی و قرآنی در بین خانواده های مددجوی علاوه بر اینده سازی این قشر ، نقش مهمی در سالم سازی جامعه خواهد داشت.

در ادامه این مراسم که با اجرای برنامه های گوناگون قرآنی نیز همراه بود از 48 نفر از فعالان،حافظان و نخبگان قرآنی مورد حمایت کمیته امداد استان ایلام تجلیل شد.

کد خبر 12053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha