امضای توافقنامە تشکیل همپیمانی انتخاباتی میان اتحادیە میهنی و جنبش تغییر

سرویس عراق و اقلیم کردستان- توافقنامە تشکیل هم پیمانی میان اتحادیە میهنی میهنی و جنبش تغییر برای شرکت در انتخابات آتی مجلس عراق، با حضور رهبران دو حزب در شهر سلیمانیە امضا شد.

بە گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری ملت، توافقنامە تشکیل همپیمانی انتخاباتی میان اتحادیە میهنی کردستان و جنبش تغییر برای شرکت در انتخابات آتی عراق، پس از گفتگوهای انجام شدە و تفاهم ابتدایی میان دو طرف و اتمام راهکارهای لازم برای تشکیل هم پیمانی، با حضور سران دو حزب و لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی روسای مشترک اتحادیە میهنی و عمر سید علی رهبر جنبش تغییر، امضا شد.

عمر سید علی پس از امضای توافقنامە گفت کە این توافق پس از سلسلە نشست هایی میان دو طرف حاصل شدە و هدف از آن هم پیمانی برای شرکت در انتخابات آتی مجلس عراق است.

وی افزود فرصت مناسبی فراهم آمدە کە همه احزاب پس از انتخابات در جبهە ای فراگیر گردهم آمدە و اتحادیە میهنی و جنبش تغییر نیز با احساس مسئولیت این همپیمانی را تشکیل دادە اند.

بافل طالبانی نیز تاکید کرد کە این هم پیمانی علیە هیچ حزب و جریانی نیست و هدف از آن ایجاد اتحاد و یکپارچگی در اقلیم است و گفت: " ما متعهد شدە ایم کە بار دیگر خواهران و برادران خود در جنبش تغییر را ترک نکنیم و می خواهیم با این توافق برنامە های مام جلال و نوشیروان مصطفی را بە پایان برسانیم."

لاهور شیخ جنگی نیز تاکید کرد کە این هم پیمانی متمم توافق میان جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیە میهنی و نوشیروان مصطفی رهبر و بنیان گذار فیقد جنبش تغییر است و گفت کە کردها در صورت متحد شدن می توانند نقشی سرنوشت ساز و تعیین کنندە را در بغداد ایفا کنند.

وی پس از امضای توافق با انتشار مطلبی در صفحە شخصی خود در شبکە اجتماعی فیس بوک، تاکید کرد کە هدف از تشکیل این همپیمانی میان دو حزب ایجاد تحاد و یکپارچگی میان کردها و تقویت جایگاه آنان در بغداد است، زیرا در کنار یکدیگر قدرت بیشتری دارند

لاهور شیخ جنگی ابراز امیدواری کردە کە این همپیمانی مانند چتری واقعی همه کردها را در بغداد گرد هم آورد و تاکید کرد کە کردها در صورت متحد شدن می توانند نقشە سیاست آیندە عراق را در سلیمانیە و اربیل، ترسیم کنند.

کد خبر 12032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha