کارشناس عراقی: ادامه پیشروی ارتش ترکیه در شمال عراق، تهدیدی برای اشغال موصل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک کارشناس امنیتی درباره ادامه پیشروی ارتش ترکیه به طرف مناطق شمالی عراق به بهانه "مبارزه با عناصر تروریستی" هشدار داد و اعلام کرد ادامه عملیات و اشغال خاک شمال عراق، خطری برای اشغال استان نینوا است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "امیر عبدالمنعم الساعدی" در این باره گفت: ممکن است ترکیه به دنبال شکست در حمایت از تشکیلات تروریستی داعش در سال 2014، این بار درصدد اجرای مجدد آرزوهای عثمانی گری اش و الحاق نینوا به خاک آن کشور باشد

الساعدی افزود: ادامه عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ.ک.ک یا به گفته آنکارا "تروریست ها" باعث تهدید امنیت استان های شمالی خواهد شد. از سوی دیگر استان نینوا از دایره خطر دور نیست.

این کارشناس امنیتی در پایان تأکید کرد: دولت باید اقدامات بازدارنده ای در تعامل با ترکیه اتخاذ و ارتش این کشور را وادار به توقف عملیاتش و خروج از خاک عراق کند. زیرا ادامه پیشروی ارتش ترکیه سرانجام منجر به اشغال نینوا خواهد شد و آنکارا با سوء استفاده از حضور تروریست ها در برخی مناطق اقدام به اشغال مناطق مذکور خواهد کرد؛ همانگونه که این اتفاق در سوریه افتاده است.

کد خبر 11689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha