تحلیلگر عراقی: کردها برای کنترل مجدد بر کرکوک، چراغ سبز دریافت کرده اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد: کردها از سال گذشته به صورت غیر مستقیم فعالیت زودهنگامی را برای کنترل بر کرکوک با هدف بهره برداری انتخاباتی از آن آغاز کردند و در روزهای آینده پرونده امنیتی این استان به کردها واگذار می شود تا کنترل حوزه های انتخابیه در اختیار آنها قرار گیرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "کامل البیاتی" در این باره گفت: کردها از سوی بغداد چراغ سبزی برای کنترل بر کرکوک و تحمیل سیاست هایشان و اجرای فعالیت های انتخاباتی شان و همچنین کنترل بر حوزه های رأی گیری را دریافت کرده اند.

البیاتی افزود: براساس اطلاعات میدانی، پرونده امنیتی کرکوک در روزهای آینده به کردها واگذار می شود تا کنترل بر حوزه های رأی گیری را در اختیار گیرند یا اینکه متناسب با منفعت سیاسی، کنترل محدودی در برخی از حوزه های مناطق اکثرا کردنشین به کردها واگذار شود.

این تحلیلگر عراقی خاطرنشان کرد: ادامه سیاست کنونی از سوی دولت بغداد در تعامل با اقلیم کردستان پیامدهای وخیمی بر کرکوک خواهد داشت و مدیریت اداری عرب ها بر کرکوک دیگر تأثیرگذار نیست. بلکه با توجه به وجود تصمیمی برای واگذاری اختیارات بیشتر به اقلیم کردستان در کرکوک، مدیریت اداری عرب ها در این استان، به مدیریتی کاملا صوری تبدیل شده است.

کد خبر 11601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha