مخالفت عضو ارشد حزب دمکرات  با انتخاب مجدد برهم صالح برای ریاست جمهوری عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان از مخالفت با واگذاری مجدد پست ریاست جمهوری به برهم صالح خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "ماجد شنگالی" در این باره گفت: هر حزبی حق دارد تمایلش به پست های مورد علاقه اش را اعلام کند.

شنگالی افزود: اظهارنظر درباره نامزدی برخی شخصیات از سوی جریانات مختلف به معنی ثبت شدن آن پست به نام جریانات مذکور و دستیابی قطعی آنها به این پست نیست. همچنین اتحادیه میهنی حق دارند هر شخصیتی را که دوست دارد برای این پست نامزد کند و نتایج انتخابات و ائتلافاتی که انجام خواهد شد و مجموع روند سیاسی، سرنوشت پست های کلیدی عراق را مشخص خواهد کرد.

عضو ارشد حزب دمکرات خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم موضع کردها به ویژه در بغداد، یکپارچه باشد و پس از انتخابات سازوکاری برای دستیابی به پست های مورد نظر کردها به روش یکپارچه را اعلام خواهیم کرد و اظهارنظر در این باره هنوز زودهنگام است. زیرا نتایج انتخابات نتیجه این موضوع را مشخص خواهد کرد.

از سوی دیگر، آریز عبدالله عضو ارشد اتحادیه میهنی در این باره گفت: هنوز برای اظهارنظر در این باره زود است. اما به دلیل تجربه کنونی برهم صالح در پست ریاست جمهوری، اتحادیه میهنی به نامزدی مجدد وی برای این پست تمایل دارد و ما از این موضوع، حمایت می کنیم و در روزهای آینده ممکن است توافقات بین احزاب کرد در زمینه پست ها حاصل شود.

کد خبر 11509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha