مظلوم کوبانی و ارتش دموکراتیک سوریه دست داشتن در حمله به بیمارستان عفرین را تکذیب کردند

سرویس سوریه - مظلوم کوبانی و ارتش دموکراتیک سوریه اتهام مطرح شده از سوی ترکیه مبنی بر حمله به بیمارستان شفای عفرین را تکذیب کردند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با انتشار پستی به زبان انگلیسی در صفحه توئیتر خود ضمن محکوم کردن حمله به یک بیمارستان خصوصی در عفرین، اتهام دست داشتن این گروه را در حمله به این بیمارستان رد کرد.

مظلوم کوبانی با بیان این که SDF مسئول این حمله نیست، آن را حادثه ای تراژیک خواند و گفت: «ما به شدت از جان باختن افراد بی گناه ابراز تاسف می کنیم. ما قطعا این حمله را محکوم می کنیم. هدف قرار دادن بیمارستان ها نقض قوانین بین المللی است.»

خبرگزاری هاوار نیوز نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه نیز بیانیه ای را از طرف SDF منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «برخی رسانه ها اخبار غیر واقعی درباره سازمان ما منتشر می کنند که دروغین است. ادعای حمله به عفرین توسط نیروهای ما بی اساس است. ما یک بار دیگر تاکید می کنیم که عناصر ما در آن منطقه حضور ندارند. ما هیچ گونه رابطه ای با این بمباران نداریم. ما از همه نهادهای رسانه ای می خواهیم که اخبار جعلی منتشر نکنند.»

لازم به ذکر است بعدازظهر دیروز بیمارستان خصوصی شفا در عفرین مورد حمله نیروهای ناشناس قرار گرفت و 13 غیر نظامی جان خود را از دست دادند و 27 نفر دیگر نیز مجروح شدند. بلافاصله پس از حادثه فرمانداری ختای، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه ترکیه این حادثه را به حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) و SDF منصوب کردند. این خبر به طور گسترده در رسانه های ترکیه منتشر شد و همه PKK/YPG/SDF را مسئول این حادثه دانستند.
تا این لحظه هیچ سازمانی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

کد خبر 11458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha