انتخابات پرشور نقش مهمی در انسجام داخلی و ملی کشور دارد

سرویس کردستان - امام جمعه موقت سقز شرکت در انتخابات را وظیفه‌ای دینی و شرعی دانست و گفت: انتخابات پرشور نقش مهمی در انسجام داخلی و ملی کشور داشته و از این رو حضور در این عرصه بسیار مهم است.

به گزارش کُرد پرس، ماموستا سیدحسین حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان سقز که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان در سالن دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دعوت مردم به مشارکت و شرکت در انتخابات به دلیل تاثیرگذاری رای در سرنوشت کشور، بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه هر رای، تیری در قلب دشمنان اسلام است، افزود: مردم با حضور حماسی و پرشور خود باید با یک انتخاب درست، امانت را به صاحبش تحویل دهند تا شاهد تحول در ساختار کشور باشیم.

فرماندار شهرستان سقز نیز در این جلسه با بیان اینکه، انتخابات، تعیین‌کننده سرنوشت کشور است، ادامه داد: امروز بر همه مردم تکلیف دینی و میهنی است که در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

کامیل کریمیان یادآور شد: انتخابات به منزله احساس تعلق ملی به کشور است و هیچ توطئه ای، بزرگتر از دلسرد کردن مردم نسبت به صندوق‌های رای نیست.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از تک‌تک آراء، امنیت و سلامت انتخابات و حفظ بی‌طرفی، وظیفه مجریان و ناظران انتخابات است، بیان کرد: باید با یک انتخاب اصلح، فرهنگ سیاسی مشارکتی، جایگزین فرهنگ تبعی و نگاه قومی و قبیله‌ای شود.

فرماندار شهرستان سقز گفت: ۹۳ نامزد برای سه شهر سقز، صاحب و سنته و 998 نفر برای شوراهای روستاها در صحنه رقابت این دوره انتخابات حضور دارند.

کریمیان از آمادگی ستاد انتخابات برای برگزاری این حماسه سیاسی خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خودرویی و ظرفیت انسانی را برای برگزاری انتخابات در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند و مدت همکاری کارکنان که با ستاد همکاری می‌کنند جزو ایام ماموریت نامبردگان محسوب می‌شود.

وی ارتقای ضریب حفاظتی ادارات و اماکن در ایام انتخابات را بسیار مهم دانست و از شهرداری های سقز، صاحب و سنته برای نصب آثار تبلیغاتی نامزدها، مکان‌هایی را در سطح شهرها در مناطق مختلف و محلات آماده کنند.

فرماندار شهرستان سقز با درخواست از رئیس دادگستری شهرستان برای ایجاد شعبه‌ای ویژه برای بررسی جرایم انتخاباتی، از اداره پست خواست با رعایت چارچوب و اساسنامه، آثار تبلیغاتی نامزدها را به موقع توزیع کند.

کریمیان استفاده از امکانات دولتی، دستگاه‌های اجرایی، سازمانی، نظامی و انتظامی، شهرداری‌ها و دهیاری ها برای تبلیغ له یا علیه نامزدها را ممنوع دانست و از همه خواست موارد انتخاباتی را به درستی رعایت کنند.

کد خبر 11248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha