عبدالله گل و علی باباجان پاییز امسال برای تاسیس حزب جدید اقدام خواهند کرد

سرویس ترکیه - اتین محجوبیان مشاور ارشد احمد داوود اوغلو در زمان نخست وزیری وی در ترکیه در اظهاراتی با اشاره به ادعاهای مطرح شده مبنی بر تاسیس حزب جدیدی از سوی عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه و علی باباجان وزیر سابق اقتصاد ترکیه عنوان کرد: گل و باباجان پاییز برای تاسیس حزب جدید اقدام خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، اتم محجوبیان مشاور ارشد احمد داوود اوغلو در زمان نخست وزیری وی در ترکیه در اظهاراتی با اشاره به ادعاهای مطرح شده مبنی بر تاسیس حزب جدیدی از سوی عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه و علی باباجان وزیر سابق اقتصاد ترکیه عنوان کرد: عبدالله گل و علی باباجان برای تاسیس حزب جدیدی در ترکیه از ابتدای این سال آماده بودند ولی این گونه تصمیم گیری شد که تا بعد از انتخابات 31 مارس 2019 شهرداری های ترکیه منتظر بماند. گل و باباجان پاییز برای تاسیس حزب جدید اقدام خواهند کرد. رجب طیب اردوغان از ابتدا می تواند اقدامات در راستای جلوگیری از تاسیس این حزب انجام دهد ولی اگر این حزب تاسیس شود جدی ترین مقابله برای اردوغان از داخل حزب خواهد بود.

وی در خصوص تکرار انتخابات شهرداری استانبول نیز خاطرنشان کرد: برای اردوغان از دست دادن بزرگترین شهر ترکیه برای اولین بار دردناک بود. شکست دوباره در کمتر از سه ماه به نوعی که بحران مشروعیت را به وجود آورد شرم آور خواهد بود. در این صورت کسانی که در داخل حزب عدالت و توسعه (AKP) انتقاداتی ایراد می کردند جسارت این را خواهند داشت که صدایشان را بلند کنند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha