كردستان جاذبه‌های طبيعی و تاريخی بسياری برای توسعه گردشگری دارد

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: كردستان دارای جاذبه‌های طبيعی و تاريخی بسياری است و به دليل دارا بودن طبيعت منحصر بفرد و بكر مقصد مناسبی برای بوم گردی و طبيعت‌گردی است.

یعقوب گویلیان در گفت و گو با کُرد پرس، اظهار کرد: نقش و اهمیت منابع طبیعی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور‌ها و به خصوص توسعه گردشگری بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این ظرفیت‌ها در توسعه گردشگری ضروری است.

وی با بیان اینکه بهره برداری صحیح و معقولانه منابع طبیعی رمز موفقیت بسیاری از طرح‌های توسعه توریسم در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی است، افزود: طبیعت‌گردی یکی از روش‌های نوین در ارائه جاذبه‌های گردشگری است که امروزه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: استان کردستان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند گردشگری بسیاری مانند آثار تاریخی و باستانی، مذهبی، مردم شناسی، تجارت، صنایع دستی و جاذبه‌های طبیعی برخوردار است و می‌تواند با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.

گویلیان یادآور شد: استان كردستان دارای جاذبه‌های طبيعی و تاريخی بسياری است و به دليل دارا بودن طبيعت منحصر بفرد و بكر مقصد مناسبی برای بوم گردی و طبيعت‌گردی به شمار رود.

وی بیان کرد: ‌توسعه بوم گردی روستاهای استان و توسعه گردشگری مناطق روستايی می تواند به رونق اقتصادی روستاها كمک كند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: استان كردستان دارای زيباترين مناطق طبيعی در خاورميانه است كه با توسعه طبيعت‌گردی در اين استان و جذب گردشگران خارجی از كشورهای همسايه، به اقتصاد كشور نيز كمک می‌شود و با توجه به مرزی بودن كردستان می‌توان با جذب گردشگر خارجی برای ايران ارزآوری داشته باشد.

گویلیان اظهار کرد: جذب سرمايه گذار، توسعه زيرساخت‌ها و حمايت از صنعتگران مناطق هدف گردشگری باید به اولویت کاری دستگاه‌های مربوطه تبدیل شود.

وی افزود: انتظار می رود اداره‌کل منابع طبیعی استان کردستان با واگذاری زمین‌های مناسب حوزه گردشگری استان را حمایت کند تا شاهد رونق و توسعه هر چه بیشتر استان کردستان باشیم.

کد خبر 11133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha