دیدگاه فعالان سیاسی کردستان به مشارکت مردم در انتخابات 1400

سرویس کردستان - انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور برگزار می‌شود و مشارکت مردم همچون دوره‌های پیشین از نکات حائز اهمیت به شمار می‌آید.

به گزارش کُرد پرس، یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است که به طور معمول تمام کشورها برای جلب مشارکت مردم شیوه ها و اقدامات مختلفی را دنبال کرده و می کنند چرا که میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای همواره پیامدهای مثبت و منفی به دنبال دارد.

صبح امروز نشستی با چند تن از فعالان سایسی و روسای احزاب و تشکل های مختلف در کردستان برگزار شد و هر کدام به نوبه خود به اهمیت حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق های رای تاکید کردند و در خصوص نامزد مورد حمایت خود نیز دفاعیاتی انجام دادند تا مردم را برای حضور آگاهانه در پای صندوق های رای و انتخاب یک رئیس جمهور اصلح ترغیب و تشویق کنند.

در این نشست حجت الاسلام جواد دهقانی رئیس شورای وحدت اصولگرایان کردستان، شاهین فکور رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت در کردستان، جلال اصغری عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان که همگی عضو ستاد مرکزی انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی در کردستان هستند و همچنین سیدخالد حسینی دبیر حزب ایران زمین و رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در کردستان حضور داشتند و جلال شریعتی نیز به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی دعوت بود که در این نشست شرکت نکرد.

مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه راه دفاع از حقوق بین المللی ایران است

رئیس شورای وحدت اصولگرایان کردستان گفت: اگر می خواهیم پیام روشن و شفاف به دنیا برای عبور از این مشکلاتی که سختی های بسیاری برای آن تحمل کردیم، مخابره کنیم باید مشارکت حداکثری، انتخاب آگاهانه و فرد اصلح، با پشتوانه قابل اتکا به دنیا معرفی کنیم تا در عرصه بین المللی دولت مقتدر برای شکستن تحریم ها و عبور تحریم های ظالمانه داشته باشیم.

حجت الاسلام جواد دهقانی اظهار کرد: مشارکت حداکثری ملت، امروز نقطه تحول آفرین برای حرکت به سمت ارتقا کارآمدی مدیریتی داخلی و رفتن به نقطه اطمینان بخش برای دفاع حقوق ملت ایران در دیپلماسی بین المللی و شکستن تحریم های ظالمانه و استیفای حقوق ملت در عرصه بین المللی است.

وی افزود: باید صادقانه به مردم بگوییم اگر می خواهیم از مشکلات نجات پیدا کنیم تنها راه، مشارکت حداکثری، انتخاب آگاهانه و حرکت به سمت انتخاب رئیس جمهوری با پشتوانه آرای قاطع ملت برای تشکیل دولت مقتدر در دفاع از حقوق بین المللی ایران است.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان کردستان با بیان اینکه اصحاب رسانه چشم بینا و صدای رسای استان در راستای رسیدن مردم به اهداف جمهوری اسلامی هستند، ادامه داد: انتظار می رود رسانه ها در راستای ترغیب مردم در پایا صندوق های رای هر چه در توان دارند به کار گیرند.

حجت الاسلام دهقانی در خصوص تشکیل شورای وحدت اصولگران در کردستان نیز بیان کرد: شورای اصوالگرایان از جامعه روحانیت مبارز، احزاب و اقشار مختلف در سال گذشته تشکیل شد و امیدواریم با اهدافی که داریم و اینکه دین را از سیاست جدا نکنیم، فعالیت خودمان را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم حضور حداکثری و جذب حداکثری افراد را در پای صندوق‌های رای برای تثبیت اقتدار نظام داشته باشیم، یادآور شد: گزینه اصلی ما سیدابراهیم رئیسی است و با توجه به پیشینه کاری که دارد می‌تواند با مشکلات امروز کشور مبارزه کند و در راستای رفع این مشکلات گام بردارد.

تشکیلات سیاسی و اجتماعی کردستان به صورت پایدار فعال نیستند

رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت در کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در صدد هستیم تا ظرفیت‌های شورای وحدت در استان را در دو مقطع کوتاه مدت و بلند مدت تدوین کنیم، گفت: متاسفانه در کردستان تشکیلات سیاسی و اجتماعی به صورت پایدار و مستمر فعالیت ندارند و امواریم این دوره بتوانیم بعد از برگزاری انتخابات همچنان فعالیت های خود را در راستای پیگیری مطالبات و وعده های نامزد مورد حمایت خود انجام دهیم.

شاهین فکور با اشاره به اینکه هدف ما از راه‌اندازی چنین ساختاری راهنمایی، نقد و بررسی فعالیت‌های مدیران دولت آینده در استان است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان کردستان مطالباتی 53 بندی را برای استان در نظر گرفته ایم که تحویل رئیس ستاد انتخاباتی آقای رئیسی داده ایم.

وی با بیان اینکه اولین فعالیت ما این بود که چالش‌های استان کردستان را احیا کردیم، افزود: هدف اصلی ما بعد از انتخابات است و صرفا به برگزاری انتخابات منجر نمی‌شود.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت در کردستان ادامه داد: در استان متاسفانه انواع و اقسام ضعف مدیریتی را شاهد هستیم زیرا با توجه به منابع طبیعی و انسانی که در اختیار داریم آنچنان که باید در استان کار انجام نشده است.

فکور با بیان اینکه استان کردستان دچار فقر توجه شده است، یادآور شد: علیرغم تمام ظرفیت‌های متنوعی که در بخش‌های مختلف کشاورزی، آبی، خاکی، معدنی و ... داریم، تا کنون آنچه که شایسته مردم استان کردستان است انجام نشده است.

وی بیان کرد: پس از سال ها باز هم جای سوال دارد که چرا از مسئولان وقت استان نقدی صورت نمی‌گیرد علیرغم اینکه در مقایسه با شهرها و استان‌های بزرگ کشور توسعه متوازن صورت نگرفته است و هیچ کس هم به این نکته اعتراضی ندارد.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت در کردستان با اشاره به اینکه هدف شورای وحدت ایجاد یک وحدت رویه در انتخابات نسبت به یک کاندید است تا به مردم در انتخاب یک فرد اصلح کمک کند، گفت: مشارکت مردم یکی از مولفه‌های مهم در مردم سالاری دینی است و هرچه انتخابات پرشورتر باشد نشان دهنده توجه بیشتر مردم به انتخابات و در نتیجه نظام است.

فکور با بیان اینکه باید به مردم تبیین شود که اگر قرار است اتفاق و تغییری در کشور رخ دهد باید پای صندوق‌های رای و با انتخاب درست مردم این امر تحقق یابد، اظهار کرد: رویکرد انتخابات به گونه‌ای است که دموکراسی در آن جریان دارد و مردم می توانند آزادانه فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در ایران می‌توان گفت که انتخابات بیشتر از اینکه یک رفتار سیاسی باشد رفتاری اقتصادی، اجتماعی است، افزود: همه دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره خدمات خاصی را ارائه داده‌اند اما در دولت گذشته نقطه ضعف‌های زیادی در مدیریت کشور وجود داشت.

رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت در کردستان با بیان اینکه سعی کرده‌ایم تجمع‌ها را به حداقل برسانیم و بیشتر دغدغه های مردم در استان را بررسی کنیم، ادامه داد: مردم واقعا از دروغ شنیدن خسته شده‌اند و در پی یک رئیس جمهور مستقل و توانا برای امور کشور هستند.

فکور با اشاره به اینکه مدیران استان آنچنان بر تفکرات جناحی و سیاسی معطوف شده‌اند که از رسیدگی به استان بازمانده‌اند، یادآور شد: قهر مردم با صندوق‌های رای هیچ دردی را از مشکلات کشور درمان نخواهد کرد و امیدواریم با حضور در پای صندوق های رای یک رئیس جمهور مستقل و فراجناحی را انتخاب کنند.

عدم مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود فردی نالایق رئیس جمهور شود

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما عدم مشارکت مردم و قهر با صندوق‌های رای است، عدم مشارکت مردم در انتخابات باعث می‌شود افراد نالایق در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرند و اگر مردم از شرایط موجود راضی هستند در انتخابات حاضر نشوند.

جلال اصغری با بیان اینکه اگر مردم می‌خواهند تغییر و تحول را شاهد باشند باید در انتخابات حضور یابند، گفت: اگر کاندیدای مشخص ما انتخاب شود طبعا شرایط کشور بهبود خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی در صدد ایجاد دیوار بین فساد و عدالت است، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد به شعور مردم توهین می‌کنند اما خوشبختانه مردم کردستان مردمی تحلیل گر هستند و خودشان انتخاب درستی خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان با بیان اینکه آقای رئیسی کاندیدایی با برنامه و واقع‌بین است و واقعیت‌ها را مطرح می کند، افزود: آقای رئیسی در قوه مجریه همانند قوه قضائیه نیز احساس مسئولیت کرده و بدون شک کشور را از این وضعیت خارج می کند.

اصغری ادامه داد: در دوره آقای رئیسی دولتی مردمی و با کرامت تشکیل خواهد شد و در مناظرات روز گذشته نیز همه دیدند که برخی کاندیداها فقط به دنبال تخریب بودند و این به نوعی فرافکنی در جامعه برای جذب رای مردم است.

وی با اشاره به اینکه سرمنشا فساد در کشور در دولت است و اگر سرمنشا خشکانده شود دیگر پرونده های قضایی تشکیل نخواهد شد، یادآور شد: ما موافق مذاکره هستیم اما مذاکره باید درست و منطقی باشد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان بیان کرد: عدم بکارگیری افراد متخصص در جایگاه‌های متناسب در دولت آسیب‌های زیادی را به کشور وارد کرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه باید مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند تا کاندیدای اصلح را انتخاب کنند، گفت: از مردم استان کردستان می‌خواهم تا یک بار هم که شده به نیروهای انقلابی رای دهند زیرا استان ما استانی تشنه خدمات است.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته روز به روز بر بیکاری و تورم استان کردستان افزوده شده و آقای رئیسی بدون شک با فساد مبارزه خواهد کرد و در سال یک میلیون شغل و مسکن را برای جوانان مهیا خواهد کرد.

اصغری افزود: برخلاف دولت گذشته که تمام توان خود را بر وابستگی به نیروهای خارجی گذاشت، دولت سیدابراهیم رئیسی توان خود را بر نیروهای داخلی خواهد گذاشت و قطعا در بحث کولبری و حاشیه نشینی در استان کردستان نیز ورود خواهد کرد.

انتخابات ۱۴۰۰ حساسترین انتخابات بعد از انقلاب است

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز در این نشست بیان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ یکی از حساسترین انتخابات بعد از انقلاب محسوب می‌شود و نیاز است مردم ایران با مشارکت حداکثری یک بار دیگر سرنوشت خود را با نتخاب یک کاندیدای اصلح رقم بزنند.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات ادامه داد: وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور چندان مناسب نیست و مصداق آن نوسانات بازار سرمایه و تورم و ... است که از ناکارآمدی مدیریت داخلی نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است تغییری حاصل شود و در میادین بین‌المللی ایرانی قوی داشته باشیم به حضور مردم نیاز داریم، یادآور شد: اگر مشارکت مردم کم رنگ باشد دشمنان را علیه نظام جسور خواهد کرد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان گفت: از میان نامزدهای موجود به یک انتخاب اصلح در میان کاندیداها نیازداریم که ساده زیست و به دور از اشرافی گری است و دارای کارنامه موفقی نیز در کشور است.

حجت الاسلام سادات اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برآیندی از چهره‌های شاخص ملی با پشتوانه بانوان، جوانان، فرهنگیان و ... است که در عرصه سیاسی کشور وارد شده است.

وی با بیان اینکه شورای ائتلاف با در نظر گرفتن شاخصه‌های موجود سیدابراهیم رئیسی را به عنوان کاندیدای مناسب انتخاب کرده است، افزود: بنابر وظیفه شورای ائتلاف در استان ستادهای انتخاباتی فعال شده و احکام ستادها نیز صادر شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: در حال حاضر قریب به ۲۵ کمیته‌ ذیل ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی در استان شروع به کار کرده است و توقع داریم که هر کسی در توان و وسع خودش برای حضور حداکثری و انتخاب گزینه اصلح فعالیت کند.

حجت الاسلام سادات یادآور شد: مردم باید هوشیار باشند که تحت تاثیر رسانه‌های خارج از کشور و وعده ‌وعیدهای کاذب برخی از کاندیداها قرار نگیرند.

وی بیان کرد: بخش عمده مشکلات کشور ناشی از ناکارآمدی و ضعف مدیریت است لذا اگر رئیس جمهوری در تراز رئیسی انتخاب شود بسیاری از مشکلات کشور در راستای گفتمان رهبری از بین خواهد رفت.

محسن رضایی از کاندیداتوری انتخابات 1400 کنار نمی رود

رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی و دبیر حزب ایران زمین کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه به هیچ عنوان قرار نیست آقای رضایی از کاندیداتوری انتخابات کنار بروند، گفت: از مردم درخواست داریم تا منطقی تصمیم بگیرند و احساسی عمل نکنند.

سیدخالد حسینی با بیان اینکه ستادهای انتخاباتی محسن رضایی در ۱۰ شهرستان استان به جز کامیاران شروع به کار کرده است، اظهار کرد: بیشتر تبلیغات ما در این دوره در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرایطی در کشور پیش آمده که موجب قهر مردم با صندوق‌های رای شده است، افزود: متاسفانه دولت‌های گذشته تنها از چند استان تشکیل شده است و این بی توجهی به اکثر استان‌های کشور را می‌رساند.

رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی و دبیر حزب ایران زمین کردستان به قول آقای رضایی در استفاده از نیروهای اهل تسنن در پست های مدیریتی کلان کشور اشاره کرد و ادامه داد: آقای رضایی در صورت رئیس جمهور شدن برنامه خاصی برای تامین نیازهای هر استان در خود آن استان دارد که نتیجه آن کاهش قیمت محصولات مصرفی مردم است.

حسینی با بیان اینکه یکی دیگر از قول‌های محسن رضایی به مردم، هزینه کردن درآمدهای مالیاتی هر استان در خود آن استان است، یادآور شد: با توجه به اینکه حداکثر اشتغال بانوان در استان زیر ۱۰ درصد است یکی دیگر از برنامه های آقای رضایی ایجاد اشتغال خانگی برای بانوان خانه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان انتظار دارند که تفکر نخبگان آنان در مدیریت کشور بکارگیری شود، بیان کرد: یکی از خواسته‌های مردم استان در قالب نظام جمهوری اسلامی همین مسئله است که آقای رضایی در این خصوص وعده هایی داده است.

رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی و دبیر حزب ایران زمین کردستان گفت: همچنین افزایش یارانه‌ها به ۴۵۰ هزار تومان برای هر نفر با حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه از راهکارهای محسن رضایی برای کمک به معیشت مردم است.

حسینی با بیان اینکه تورم و بیکاری از دغدغه‌های اولویت دار آقای محسن رضایی در صورت ریاست جمهوری است، اظهار کرد: اگر تنها بخشی از مطالبات بانکی کشور بازگردانده شود بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی افزود: عدم حضور مردم در پای صندوق‌های انتخابات هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند زیرا این مردم هستند که باید سرنوشت کشور خودشان را انتخاب کنند.

کد خبر 11094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha