تلاش ابوبکر البغدادی برای ترک سوریه و ورود دوباره به عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک منبع عراقی از تلاش سرکرده تروریست های داعش برای ورود دوباره به خاک این کشور از طریق مرز مشترک با سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک منبع اطلاعاتی در عراق بعد از ظهر امروز (شنبه) در گفت و گو با شبکه خبری آر تی عربی روسیه اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از برخی افراد نزدیک به ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش که در این اواخر بازداشت شدند، وی در حال برنامه ریزی برای ورود دوباره به خاک این کشور می باشد.

منبع مذکور در این باره اظهار داشت: البغدادی چندین هفته است که تلاش می کند وارد خاک عراق شود با این حال با تدابیر امنیتی شدید در مرز مشترک با سوریه رو به رو می شود.

این منبع اطلاعاتی که نام وی فاش نشده، افزود: البغدادی در حال حاضر در کوه ابورجمین در منطقه تدمر سوریه حضور دارد و جز شمار اندکی از افراد نزدیک دارای تابعیت های عراقی، سعودی و تونسی، دیگر کسی با وی باقی نمانده است.

منبع مذکور همچنین تصریح کرد: دلیل برنامه ریزی البغدادی برای ورود به خاک عراق، کاهش شمار هواداران و حامیان وی در سوریه می باشد، در نتیجه آن نیز می خواهد بر هواداران خود در برخی مناطق مرزی عراق با سوریه تکیه کند.

کد خبر 109408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha