آماده شدن کردهای سوریه برای مقابله با حمله ترکیه+تصاویر

سرویس جهان- به دنبال تهدیدهای گسترده ترکیه نسبت به تصرف مناطق کردنشین شمال سوریه، نه تنها شبه نظامیان کرد بلکه غیرنظامیان هم در حال فراگرفتن آموزش های نظامی، ایجاد استحکامات دفاعی و کمک های پزشکی هستند.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه که نیروهای کرد سوریه را همسان پ.ک.ک دانسته و آن را دشمن شماره یک خود می داند از چند ماه گذشته انبوهی از سلاح و نیرو در مرزهای خود با سوریه انباشت کرده و از احتمال آغاز حمله به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به طول 400 کیلومتر خبر داده است.

کردهای سوریه با حمایت ائتلاف مبارزه با داعش و طی چهار سال گذشته نزدیک به یک چهارم خاک سوریه را از کنترل داعش خارج ساخته و نسبت به ایجاد خودگردانی در این منطقه اقدام کرده اند. ترکیه بیم دارد کردهای سوریه اقدام به ایجاد کیانی مستقل برای خود کنند و این مسئله کردهای ساکن ترکیه را تحریک کند.

سایت خبری- تحلیلی میدل ایست آی گزارش داد همزمان که نیروهای شبه نظامی کرد سوریه خود را برای مقابله با حمله ترکیه آماده می کنند شهروندان غیرنظامی نیز در حال فراگیری تاکتیک های نظامی و از جمله استفاده از سلاح برای مقابله با حمله ترکیه هستند.

هایده احمد عبدالله، رییس یکی از واحدهای تازه تاسیس نیروهای دفاع مدنی زنان متشکل از 40 زن آموزش دیده به این سایت گفته است اعضای واحد وی تاکنون 700 زن محلی را آموزش داده داده اند تا در صورت حمله ترکیه از خود در برابر ارتش ترکیه و نیروهای شورشی طرفدار ترکیه دفاع کنند.

وی گفته است واحد تحت رهبری وی تنها یکی از واحدهای فراوانی است که در منطقه خودگردان شمال سوریه نسبت به ارائه آموزش های نظامی به شهروندان غیرنظامی از جمله زنان اقدام کرده اند. این آموزش ها شامل استفاده ایمن از سلاح کلاشنیکف و مسلسل و نیز چگونگی باز و بسته کردن این سلاح ها است.

محمود کوردو، یکی از اعضای حزب تازه تاسیس مستقبل در سوریه، از تشکیل زنجیره انسانی توسط مردم شمال سوریه در برابر حمله احتمالی ترکیه خبر داد و گفت: مردم شمال سوریه کاملا برای مقابله با ترکیه بسیج شده اند.

وی تاکید می کند که نبرد کوبانی در برابر داعش و نیز حمله ترکیه به منطقه کردنشین عفرین در شمال غرب سوریه تجربه بسیار ارزشمندی برای نیروهای کرد سوریه بود زیرا در این دو نبرد غیرنظامیان نیز در کنار نیروهای کرد سوریه موسوم به ypg/ypj مبارزه کردند.

هایده عبدالله از دیگر اقدامات واحدهای دفاع مدنی زنان را ایجاد تونل و خندق در مناطق کردنشین سوریه عنوان کرد اما تاکید کرد اینها کافی نیست بلکه همه زنان و مردان در برابر حمله احتمالی ترکیه خود را آماده کنند.

مسعود محمد از استادان دانشگاه روژاوا نیز از بسیج دانشجویان و آموزش آنها برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه خبر داده است. وی می گوید نیروهای ypg دانشجویان را با تاکتیک های نظامی آشنا کرده و آنها اکنون کاملا آماده هستند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان خارجی که از کشورهای غربی به کردها پیوستند تا در کنار آنها با داعش مبارزه کنند، اکنون خیال بازگشت به کشورشان را ندارند بلکه می خواهند گروههایی از مردم را با امدادهای پزشکی آشنا کنند تا در صورت بروز جنگ به مجروحان کمک کنند. متئو از داوطلبان خارجی ساکن اروپا یکی از این افراد است و می گوید روزانه به 10 نفر آموزش های لازم در مورد نحوه مراقبت از مجروحان جنگی را ارائه می کند.

بخش دیگری از مردم مناطق تحت کنترل کردها در زمینه ایجاد استحکامات دافعی فعالیت می کنند و جنبش جوانان از جمله گروه های فعال در زمینه ایجاد خندق و تونل برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه است.

به گفته مقامات و مسئولان گروه های مدنی، کردها خود را به طور کامل برای مقابله با حمله ترکیه آماده کرده اند و ترکیه در صورت یورش به شمال سوریه با مقاومت جنگجویان شجاع روبه رو خواهد شد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 106227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha