نگرانی احزاب کرد درباره مصادره آرایشان در مناطق مورد مناقشه استان دیالی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - احزاب کرد که در انتخابات پارلمانی در استان دیالی رقابت می کنند امروز جمعه از دستیابی به تفاهمات و پیمانی برای رقابت های انتخاباتی و به دور از هر گونه تأثیرات مادی یا قومیتی خبر دادند و نسبت به مصادره آرایشان در مناطق مورد مناقشه خانقین اظهار نگرانی کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "ابراهیم حسن" مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی کردستان در خانقین در این باره گفت: پایگاههای مردمی ما بسیار قوی و با اراده هستند و ما در رقابت سالم و شرافتمندی بین احزاب سه گانه (اتحادیه میهنی، حزب دمکرات و حزب سوسیالیست) و به دور از هر گونه تطمیع مادی یا انگیزه های قومیتی و با وجود شرایط سیاسی تحمیل شده و تلاش ها برای محروم کردن ما از حقوق سیاسی مان در دیالی شرکت خواهیم کرد.

ابراهیم حسن تأکید کرد: کردها نگران مصادره آرای رأی دهندگان و حامیانشان و جلوگیری آنها از رأی دادن در مناطق سعدیه، جلولا، قره تپه و جباره و از دست دادن بخش بزرگی از هواداران احزابشان به دلیل جلوگیری از فعالیت دفاترشان در مناطق مذکور هستند. این در حالی است مجوزهای رسمی برای از سر گیری فعالیت احزاب مذکور از سوی دولت مرکزی و استاندار دیالی صادر شده است.

این مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی تصریح کرد: چرا باید دفاتر احزاب کرد در بغداد باز باشد و براساس قانون اساسی و اصول دمکراتیک گروههای قومیتی فعالیت کند، این در حالی است که حضور آنها در مناطق مورد مناقشه در دیالی ممنوع است؟ اما سؤال برانگیز آن است که درباره وجود طرح های قومیتی برای دچار مشکل کردن حضور سیاسی کردها در دیالی و استان های دیگر، تردیدهایی وجود دارد.

ابراهیم حسن بار دیگر خواسته های کردها درباره بازگشایی دفاتر احزاب کرد در مناطق مورد مناقشه در آستانه انتخابات پارلمانی و تعامل منصفانه درباره شهروندان کرد در زمینه انتخاب نمایندگانشان در انتخابات و به دور از هرگونه تأثیرات اجباری را تکرار کرد.

کد خبر 10555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha