تبعیض مثبت معضلات توسعه نیافتگی کشور را حل می کند

سرویس ایران-عبدالکریم حسین زاده عنوان کرد: نگاه برنامه محور و مدیریت استراتژیک و تبعیض مثبت با خروجی های کاملا عملگرایانه می تواند معضلات و مشکلات توسعه نیافتگی کشور را کم کند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به شناخت از موضوع بیکاری در استان های غربی کشور گفت:برای این امر ما باید یک آسیب شناسی واقعی از وضعیت اشتغال و بیکاری در کل کشور داشته باشیم و همچنین حجم سرمایه گذاری های پایدار اقتصادی که در این استان ها انجام شده و میزان تعادل سنجی و ارتباط آن ها با میزان توسعه یافتگی هایی که در کشور حاصل آمده را مقایسه کنیم.
وی ادامه داد:در شاخص های مختلف توسعه یافتگی مناطق را به کاملا توسعه یافته،توسعه یافته و توسعه نیافته تقسیم می کنند.در حوزه شاخص اشتغال، استان های غربی جزء استان های توسعه نیافته هستند.
عضو کمیسیون عمران به راهکارهای حل مشکل بیکاری اشاره کرد و توضیح داد:دولت بایستی نسبت به استان هایی که در این شرایط بحرانی هستند، در برنامه های تقسیم سرمایه و ثروت تبعیض مثبت قائل شود و به این ها توجه بیشتری داشته باشد تا این استان ها بتوانند خودشان را به معدل و میانگین ملی برسانند.
حسین زاده افزود:با بالا رفتن سطح اشتغال، مشکلات اجتماعی کاهش پیدا می کند لذا حیاتی است که درک درست و آسیب شناسی و برنامه عملیاتی و بودجه ای و سرمایه گذاری پایداری برای حل موضوع بیکاری در مناطق داشته باشیم.
کد خبر 105100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha