عملکرد ترکیه در ارتباط با کرد ها بحران زا بوده است/ایران در مواجهه با کرد ها هوشمندانه عمل کرده

سرویس ایران-نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت:عملکرد ترکیه در ارتباط با کرد ها بحران زا بوده و آنها همواره از فرصت نابسامانی در سوریه برای پیشبرد همین رویکرد استفاده کرده اند اما جمهوری اسلامی ایران با کردها ارتباط سازنده وهوشمندانه ای داشته و در موضوع کرد های سوریه نیز قائل به نقش آفرینی دولت مرکزی مذاکرات سوری سوری است.

حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت:هدف از دعوت ترکیه به مذاکرات آستانه در مورد سوریه جلوگیری از بحران های احتمالی پس از خروج نیروهای بیگانه از سوریه بود و مذاکرات صورت گرفته در این بخش نتایج خوبی را همراه داشت.
وی افزود: ترکیه همواره از جانب مرز مشترک خود با سوریه احساس خطر می کند.در بخشی از مرز مشترک سوریه و ترکیه علویان حامی دولت مرکزی سوریه مستقر هستند که سیاست های ترکیه برای ساقط کردن دولت اسد را نمی پسندیدند و بخش دیگر نیز کردها بودند که منازعاتی با ترکیه دارند و این اشتباهات خود ترکیه بوده که چنین وضعی را درمرز های برایش ایجاد کرده.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اعزام نیروهای نظامی ترک به سمت شهر "منبج" تصریح کرد:برای حل نگرانی های ترکیه در خصوص این منطقه راهبرد مذاکرات سوری سوری با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی ترکیه اصلی ترین راهبرد از نظر همه اعضای تاثیر گذار دراجلاس آستانه است و ترکیه باید توجه کند در زمین ترامپ بازی نکند.
وی ادامه داد:خروج آمریکا از سوریه برای ایجاد ثبات در این کشور نیست و ترامپ به دنبال ایجاد منطقه حائل بین مرز عراق،اردن و سوریه است تا از این طریق سیاست های خود را دنبال کند و در مقابل مسئولیتی نیز در مقابل مشکلات و ناامنی ها متوجه خود نکند.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت:هرگونه تحرک نظامی و امنیتی علیه کرد های سوری باعث شورش همه کرد ها علیه ترکیه می شود وحتما کرد های دیگر کشورها هم علیه ترکیه موضع گیری خواهند کرد ضمن آنکه ترکیه باید حاکمیت دولت مرکزی سوریه را بپذیرد همانطور که شاهد آن هستیم امروز مخالفان سوریه، حکومت اسد را پذیرفته اند و دست به بازگشایی سفارت های خود در این کشور زده اند و سوریه نیز در مقابل باید این اطمینان را به ترکیه بدهد که خاک این کشور تبدیل به حوزه ناامنی برای ترکیه نخواهد شد.
کد خبر 102743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha