رایزنی اتحادیه میهنی برای بازپس گیری دفاترش در مناطق مورد مناقشه با بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق از رایزنی ها با دولت مرکزی برای پس گرفتن دفاتر سیاسی این حزب در مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "دیلان غفور" در این باره گفت: هر حزب سیاسی دارای مجوزی، از حق فعالیت سیاسی در سراسر عراق براساس قوانین و بخشنامه های مربوطه برخوردار است و منع آن از فعالیت، اقدامی غیر قانونی است و هیچ طرفی حق ندارد هیچ کدام از دفاتر سیاسی را در هیچ نقطه ای از کشور اعم از مناطق مورد مناقشه یا غیر آن تعطیل نماید.

دیلان غفور افزود: تصمیم برخی احزاب برای بازگشایی دفاترشان در مناطق مورد مناقشه، موضوع دیگری است. اما در صورتی که حزبی بخواهد در این زمینه اقدام کند و از این امر، جلوگیری شود، این امر اشتباه است، به ویژه اینکه جریانات مذکور، نمایندگان و وزرایی در بغداد دارند.

این عضو فراکسیون اتحادیه میهنی تصریح کرد: مذاکرات و مشاورات مستمری با جریانات دولتی در بغداد برای بازپس گیری دفاتر احزاب سیاسی، از جمله اتحادیه میهنی در مناطق مورد مناقشه، از جمله استان دیالی و سایر استان ها در جریان است تا این امر قبل از برگزاری انتخابات تحقق یابد. زیرا احزاب مذکور از حق فعالیت سیاسی و تعامل با طرفدارانشان در این مناطق در چارچوب قانون برخوردار هستند.

یادآور می شود انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق، قرار است روز 10 اکتبر / 18 مهر آینده در سراسر عراق برگزار شود.

کد خبر 9363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha