هيأت عالیرتبه آمریکا خطاب به نچیروان بارزانی: دوستان زیادی در واشنگتن دارید

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هیأت عالیرتبه دولت آمریکا که در اربیل به سر می برد با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار کرد و براساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان، آمریکا حمایتش از اقلیم کردستان را بار دیگر تکرار کرده است. هیأت مذکور نیز به خطاب نچیروان بارزانی اعلام کرد: از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تا مسئولان عالیرتبه دیگر این کشور دوستان خوبی در واشنگتن دارید.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، براساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان، یک هیأت عالیرتبه آمریکایی، پیام های جو بایدن رئیس جمهور و وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا را به نچیروان بارزانی ابلاغ کردند و مجددا تأکید کردند که در میان مقامات آمریکایی از جو بایدن تا سایر مسئولان عالیرتبه این کشور، دوستان خوبی برای اقلیم کردستان وجود دارند و دولت جدید آمریکا به حمایت و کمک به شما و متحدانش ادامه خواهد داد.

همچنین در این دیدار، اعلام شده است که دولت بایدن به ائتلاف و همپیمانی با عراق و اقلیم کردستان به دیده اهمیت می نگرد و به تقویت همکاری های اساسی بین طرفین اهتمام دارد.

نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز چهارشنبە میزبان یک هیأت عالی رتبه آمریکایی بود. هیأت آمریکایی از برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، دریک چالت مشاور وزیر امور خارجه، جوی هد معاون وزیر امور خارجه آمریکا، دانا سترول نایب معاون وزیر دفاع این کشور در امور خاورمیانه و همچنین شمار دیگری از مشاوران دولت واشنگتن و مسئولان سفارت این کشور در بغداد و کنسولگری آمریکا در اربیل تشکیل شده بود.

دفتر نچیروان بارزانی در بیانیه اش اعلام کرد هیأت مذکور مجددا از نقش اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگ در مبارزه با داعش و مقابله با تروریسم تقدیر کرد و طرفین مجددا تأکید کردند که داعش همچنان یک تهدید و خطر جدی است و مقابله با داعش و عملیات علیه این تشکیلات تروریستی ادامه خواهد داشت. طرفین همچنین تلاش و همکاری مشترک همکاری دسته جمعی برای برقراری ثبات در منطقه ضروری دانستند.

نچیروان بارزانی، در این دیدار از حمایت و کمک های آمریکا به عراق و اقلیم کردستان تقدیر و تشکر کرد و سفر این هیأت را به منزله ارسال پیام صریح این کشور مبنی بر ادامه حمایت و همکاری با عراق و اقلیم کردستان و تأکید بر تلاش مشترک برای ریشه کنی داعش و مقابله با تروریسم و برقراری ثبات دانست.

گفتگوهای استراتژیک بین عراق و آمریکا و اهمیت مشارکت اقلیم کردستان در آن، سی امین سالگرد ایجاد منطقه پرواز ممنوع و نقش آمریکا و همپیمانانش در دفاع از مردم اقلیم کردستان، وضعیت داخلی اقلیم کردستان، روابط بین اربیل و بغداد و هماهنگی بین آنها برای مقابله با داعش، انتخابات پارلمانی پیش روی عراق، وضعیت کلی منطقه و مسائل دیگر، از جمله محورهای گفتگو بین بارزانی و هیأت آمریکایی بود.

کد خبر 9249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha