پلمب 18 واحد صنفی متخلف در مهاباد/ اخطار قبلی وجود ندارد

سرویس آذربایجان غربی- مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد از پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف توسط بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه جدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا، خبر داد و گفت: با توجه به اطلاع رسانی ها، در بازرسی این دوره از قرنطینه بازار مهاباد اخطار قبلی وجود ندارد.

یوسف شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کردپرس افزود: در راستای اجرای طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی مشمول تعطیلی در این شهرستان، هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی هفته گذشته صورت گرفته که در نتیجه آن ۱۸ واحد متخلف پلمب و چهار واحد به مقام قضایی معرفی شدند.

او با بیان اینکه آرایشگاه زنانه و مردانه، نمایشگاه خودرو، مشاور املاک و خودرو، قلیان سرا عمده اصناف پلمب شده در این مدت هستند، ادامه داد: همچنین پنج تالار عروسی نیز با وجود اخطارهای قبلی به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های ابلاغی پلمب شدند.

مسوول واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف مهاباد گفت: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان فعالیت تمام واحدهای صنفی جز مواردی که مایحتاج خوراکی مردم را تامین می‌کنند، تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب جریمه تعزیرات حکومتی نیز درپی دارد.

او با اشاره به اینکه روزانه ١٠ تا ١٢ اکیپ بر روند اجرای مصوبات ستاد کرونا در بازار نظارت دارند، اظهار داشت: برخی از واحدها بدون توجه به شرایط حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا، فعالیت خود را با وجود مصوبه ممنوعیت ادامه دادند که بر این اساس، این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و با صنف متخلف برخورد خواهد شد.

شریف‌زاده تاکید کرد: در بازرسی های این دوره از قرنطینه بازار مهاباد اخطار قبلی وجود ندارد و بنابر هشدار صادره در صورت فعالیت اصناف در رده 2،3،4 مستقیما پلمب خواهند شد و آمار هفته اخیر نیز به زودی منتشر می شود.

او در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

گفتنی است؛ در شهر مهاباد ١٢ هزار مغازه و واحد صنفی وجود دارد و وضعیت کرونا در حال حاضر در این شهرستان قرمز است.

کد خبر 8205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha