۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
این نمودارهای ترسناک و تنهایی ما

سرویس ایران- این نمودارها را به دقت نگاه کنید، ویروس کرونا در همه استان ها روندی شبه عمودی به خود گرفته است و این بر اساس نظر عموم متخصصان یعنی «خیز چهارم» قطعی است.

این نمودارها بر اساس توضحیاتی که در اپلیکیشن ماسک ارایه شده است «روند بستری با علایم کرونا در 30 روز اخیر استان ها را نمایش می دهد و محور عمودی نرخ بروز روزانه یا تعداد موارد بستری جدید به ازای هر صدهزار نفر جمعیت استان را مشخص می‌کند.»

بر این اساس «خیز چهارم سراسری قطعی است و قریب به اتفاق استان های کشور با افزایش جدی بیماران بستری یا سرپایی مواجه هستند. در صورت عدم اعمال محدودیت های سریع، باید منتظر مرگ هزاران نفر از مردم کشور در خیز چهارم کرونا باشیم.»

این را بگذارید کنار گلایه های امروز مشاور وزیر بهداشت که از وجود یک ویروس جدید و خطرناک تر از نوع انگلیسی در ترکیه خبر داده و البته گلایه شدید داشته است از جواب های سر بالای سازمان هواپیمایی برای اعمال ممنوعیت های پرواز به ترکیه.

در حال حاضر هر شهروند ایرانی با 700 هزار تومان ناقابل می تواند به استانبول برود. به همین راحتی. نمی دانیم مبنای دعواهای مسئولان دولتی بر سر اعمال محدودیت و بی توجهی به توصیه های وزارت بهداشت چیست. نمی دانیم در صورت اعمال این محدودیت ها چه اتفاقی در حوزه اقتصاد رخ می دهد و نمی دانیم در ذهن تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان چه می گذرد.

اما خوب می دانیم تصمیماتی که قرار باشد از دل نظام بروکراتیک پیچیده و ناکارآمد کشوری و استانی در ایران بیرون بیاید قطعا دیر و در حکم نوش داروی بعد از مرگ سهراب است. همانطور که در سه خیز قبل دیدیم . همانطور که در مورد مدیریت سفرهای نوروزی و کنترل کرونا مثبت ها شاهدش بودیم.

آنها در این مقوله خیلی راحت توپ را در زمین مردم می اندازند، می دانیم که فعلا قرار نیست جوابگوی بی تصمیمی هایشان، درست کردن صف و مرغ شان و ... باشند. اما این را هم باید بدانیم که آنچه در نهایت و دست به نقد، به خطر می افتد سلامت و حتی حیات ماست. آنها دست به آمار دادنشان بد نیست پس باید خودمان به تنهایی مراقب باشیم در آمارهایشان قرار نگیریم. آنچه این نمودارها نشان می دهد وحشتناک است، ما هم تنهای تنها هستیم. باید خودمان به تنهایی مراقب خودمان باشیم. لطفا خودتان را در خانه هایتان مگر در صورت نیاز قرنطینه کنید. لطفا ماسک بزنید و فاصله را رعایت کنید اینها تنها کارهایی است که می توانیم انجام دهیم و اینکه حمایت نمی شویم اینکه کسی به فکر معاش دستفروشان و مغازه داران وکارگران و... نیست، اینکه حمایت های کرونایی نتوانسته است ذره ای فشار زندگی را بر ما کاهش دهد، درست است اما برای به خطر انداختن جانمان و جان عزیزانمان توجیهی کافی نیست.

فکر واکسن را هم را فعلا حداقل تا چند ماه آینده از ذهن تان بیرون کنید. وضعیت خطرناک است، لطفا مراقب خودتان باشید.

کد خبر 7300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha