هدف از دعوت اقلیم کردستان به جدا شدن از عراق بر همگان روش است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان به برخی اظهارات سیاستمداران عراقی مبنی بر دعوت از اقلیم کردستان به جدا شدن از عراق به دلیل افزایش اختلافات مالی بین اربیل و بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عماد باجلان" در این باره گفت: اظهارات برخی از مسئولان عراقی مبنی بر دعوت به جدا شدن اقلیم کردستان از عراق، سخن حقی است که برای هدف باطلی مطرح می شود.

باجلان افزود: فراکسیون های شیعه با طرح این اظهارات برای ترغیب به جدا شدن اقلیم کردستان از عراق، تلاش می کنند با نزدیک شدن به اتحادیه میهنی از تشکیل سیستم دو مدیریتی در اقلیم کردستان و تشکیل اقلیم سلیمانیه حمایت کنند.

این عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: دعوت کردها به جدا شدن از عراق ناشی از علاقه به کردها نیست. بلکه به دلیل دیدگاه حاکم بر بغداد است. زیرا اقلیم کردستان چیزی بیشتر از اجرای کامل اصول قانون اساسی عراق را نمی خواهد.

یادآور می شود در روزهای اخیر شماری از نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی عراقی از اقلیم کردستان خواسته بودند از این کشور جدا شود. آنها جدا شدن اقلیم کردستان را به منزله پایان دادن به "چندین دهه سوء استفاده و بازیچه قرار دادن دارایی های عراق و دریافت سهم بودجه از دولت مرکزی بدون اطلاع عراق از درآمدهای اقلیم کردستان از فروش نفت و سایر منابع" ارزیابی کرده بودند.

کد خبر 6606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha