گسترش کرونای انگلیسی در کردستان/ ۳۰ درصد بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته هستند

سرویس کردستان- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونای انگلیسی روبه افزایش است، گفت: این ویروس به سمت غلبه بر ویروس معمولی پیش می‌رود و به عنوان ویروس اصلی عامل بیماری، نقش بازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، ابراهیم قادری با اشاره به اینکه چند ماه از ظهور جهش جدید در ویروس کووید ۱۹ که به جهش انگلیسی معروف شد می‌گذرد، اظهار کرد: در نقاط مختلف جهان، کشور ما و به تبع در استان کردستان نیز این جهش مشاهده و موجب نگرانی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در آخرین بررسی‌ها که در کردستان از کل نمونه‌های بیماران در یک روز کاری صورت گرفت مشخص شد که به صورت میانگین در استان حدود ۳۰ درصد بیماران با علائم کرونا، مبتلا به ویروس جهش یافته هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این ویروس به سمت غلبه بر ویروس معمولی پیش می‌رود و به زودی به عنوان ویروس اصلی عامل بیماری نقش بازی خواهد کرد.

قادری تأکید کرد: با توجه به اینکه سرایت این ویروس بیشتر از ویروس معمولی است، بایستی افراد دارای علایم، با حساسیت بیشتری به دنبال انجام تست و درمان و همچنین جداسازی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

وی با اشاره به اینکه درمان این بیماران مشابه ویروس معمولی است، افزود: در صورت تشخیص سریع، می‌توان از پیشرفت بیماری به سمت بستری شدن پیشگیری کرد.

کد خبر 6561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha