درخواست فراکسیون های سیاسی مجلس عراق برای تصویب بودجه با رأی اکثریت نمایندگان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – اختلافات عمیق و پیچیده بین فراکسیون های سیاسی مجلس عراق درباره لایحه بودجه سال 2021 همچنان ادامه دارد و این امر باعث شده است تا پس از برگزاری دهها جلسه و نشست و گفتگوی بی نتیجه که منجر به خارج شدن بودجه از دستور کار امروز مجلس شد، شماری از این فراکسیون ها خواستار تصویب آن با رأی اکثریت شوند.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، حسین العقابی از اعضای فراکسیون نهج وطنی در این باره گفت: در صورتی که چهل ردیف اصلی که از زمان انتشار غیر رسمی بودجه تاکنون در موضع و بیانیه های رسمی مان بر اصلاح آنها تأکید کرده ایم، اصلاح نشوند جلسه رأی گیری درباره لایحه بودجه را تحریم خواهیم کرد.

عضو فراکسیون نهج وطنی مهم ترین ردیف های مورد اشاره را مربوط به تغییر نرخ برابری دلار در مقابل دینار عراق دانست و تأکید کرد: به دلیل زیان های گسترده وارده به شهروندان، به ویژه اقشار کم درآمد و نیازمند و افزایش گسترده قیمت کالاها و خدمات باید نرخ مذکور تغییر کند.

العقابی خاطرنشان کرد: همچنین باید ردیف مربوط به خصوصی کردن بخش انرژی یعنی نفت، گاز و برق و همچنین ردیف های 41 و 42 درباره تملیک اراضی کشاورزی و همچنین ردیف 47 درباره فروش دارایی های دولت لغو شود. زیرا این بندها باعث سلطه مفسدان بر اموال مردم خواهد شد.

عضو فراکسیون نهج وطنی تأکید کرد: در صورت عدم تغییر این بندها در جلسه رأی گیری درباره بودجه شرکت نخواهیم کرد.

در همین راستا "شیروان میرزا" عضو فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق پیش بینی کرد قانون بودجه سال 2021 در هفته جاری تصویب شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق در این باره گفت: تصویب بودجه در جلسات آینده مجلس در هفته جاری بسیار محتمل است و کمیسیون اقتصادی نیازمند برگزاری یک نشست دیگر قبل از تصویب آن است.

کد خبر 6383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha