مشاور نچیروان بارزانی: بغداد نمی خواهد خلأهای امنیتی مناطق مورد مناقشه را پوشش بدهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مشاور نظامی نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با اعلام افزایش شدید شمار تروریست های داعش در عراق و سوریه، تأکید کرد این تروریست ها از خلأهای امنیتی در حد فاصل محل استقرار میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی در مناطق مورد مناقشه بهره برداری می کنند. این در حالی است که دولت مرکزی نمی خواهد برای مقابله با این خطرات، خلأ مذکور را پر کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه کردی ئاوینه، "بابکر زیباری" در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گفت: ائتلاف بین المللی، زمانی که احساس خطر فراوان جدی کند اقدام به بمباران مواضع عناصر داعش می کند. به همین دلیل ائتلاف احساس می کند که شمار عناصر این تشکیلات تروریستی افزایش یافته است و به یک خطر جدی تبدیل شده اند و خطر آنها روز به روز بیشتر می شود.

زیباری افزود: یکی از دلایل افزایش فعالیت های داعش، اختلافات میان دولت مرکزی و شمار زیادی از استان هاست. از سوی دیگر، براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، تعداد عناصر داعش در عراق و سوریه افزایش یافته است. این عناصر در سوریه با سایر کشورها مشکلات فراوانی دارند و این موضوع باعث شده است عناصر این تشکیلات تروریستی در این کشور نیز افزایش یابد.

مشاور رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: مناطق حد فاصل بین محل استقرار نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی، مانند قره چوغ و غیره، صعب العبور و کوهستانی هستند و داعش از خلأ امنیتی در این مناطق بهره برداری و عناصرش را مجددا سازماندهی می کند و با ایجاد طرح های مختلف، اقدام به رفت و آمد و گرفتن باج از اهالی می نماید و با توجه به اینکه این منطقه برای آنها امن و آرام است به بستری برای ظهور مجدد این تشکیلات تروریستی تبدیل شده است.

رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش عراق خاطرنشان کرد: عناصر داعش در روز در میان اهالی روستاهای سنی نشین، مخفی می شوند و شب ها به فعالیت می پردازند. به همین دلیل لازم است خلأ امنیتی این مناطق پر شود. اما دولت مرکزی هیچ تمایلی به این کار ندارد. زیرا آنها تاکنون با تشکیل کمیته های هماهنگی امنیتی مشترک بین نیروهای نظامی دولت مرکزی و نیروهای پیشمرگ موافقت نکرده اند و این موضوع در حد تلاش برای اجرا باقی مانده است و به مرحله عمل نرسیده است.

کد خبر 6267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha