43 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان مهاباد تخصیص یافت

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه استان آذربایجان غربی گفت: بالغ بر 43 میلیارد تومان برای شهرستان مهاباد توزیع اعتبار انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، اصغرزاده کارشناس معین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان غربی شنبه (9 تیر) در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مهاباد گفت: از محل توزیع اعتبار بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان برای شهرستان مهاباد در قالب چهار منبع اعتباری شامل سرمایه استانی، اعتبارات نفت و گاز، ارزش افزوده و توازن انجام گرفت و امید می‌رود که این میزان با توجه به سایر منابع اعتباری تا پایان سال افزایش پیدا کند.

اصغرزاده افزود: بیشترین میزان اعتبار که شامل ۲۵ درصد اعتبارات شهرستان مهاباد است به بخش آموزش و پرورش با اعتبار ده میلیارد تومان اختصاص دارد

وی ادامه داد: رتبه دوم نیز مربوط به حمل و نقل با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و رتبه سوم نیز به توسعه زیرساخت های شهری و روستایی با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

اصغرزاده با اشاره به وضعیت تراکم دانش آموز و نیاز شهرستان مهاباد تصریح کرد: برخلاف شهرستان مهاباد، اولویت های توزیع اعتبار در استان در رتبه اول به حمل و نقل و رتبه دوم به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

داود نجاری رئیس گروه تلفیق بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این جلسه گفت: اعتبارات عمرانی استان حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در ابتدای سال ۹۷ است که در طول سال احتمالاً از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بابت احیای دریاچه ارومیه و یا از طریق مالیات بر ارزش افزوده و سایر اعتبارات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به کاهش۱۳ درصدی پروژه های عمرانی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: از ۶۷۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبارات عمرانی استان تنها ۱۰۰ میلیارد تومان آن نقدی بوده است زیرا با تغییر رویکرد در تخصیص اعتبارات دیگر تخصیص آن به صورت نقدی نخواهد بود بنابراین همکاری بخش خصوصی و پیمانکاران ضرورت می‌یابد.

در پایان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: امسال تحول بزرگی در بخش آموزش و پرورش شهرستان مهاباد اتفاق می افتد و در حال حاضر ۳۷ مدرسه در مهاباد کلنگ‌زنی می شوند.

ایرج شجاعی ادامه داد: بخش عمده ای از اعتبارات برای ساخت مدارس از محل دارایی و توازن و بخش دیگر توسط خیرین مدرسه ساز انجام میگیرد و عملیات ساخت بعضی از مدارس نیز شروع شده اند.

وی افزود: در بخش ورزش نیز تحولات مثبتی شکل گرفته که از محل اعتبارات ملی بازسازی دو ورزشگاه گوگ تپه و ورزشگاه آزادی مهاباد با اعتباری حدود ۷ میلیارد تومان انجام میگیرد و نوسازی سایر سالن های ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مهاباد گفت: طرح مطالعاتی آبرسانی به ۱۴۳ روستای مهاباد که از آب سد مهاباد تغذیه خواهند کرد انجام گرفته و سیستم تصفیه خانه قدیمی استفاده می شود. علاوه بر آن 20 روستای دیگر در طرح مطالعاتی آبرسانی قرار دارد،هرچند در بخش خلیفان مشکلات ویژه ای از لحاظ منابع آب وجود دارد.

وی در خصوص بخش راهداری گفت: در بخش راه مشکلات زیرساختی وجود دارد که باید برطرف شود زیرا رفع این مشکل می‌تواند به ارتقا گردشگری و توسعه آن منجر شود.

شجاعی با اشاره به طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی در شهرستان مهاباد اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۲۲۷ طرح در کمیته فنی ثبت شده است که از این تعداد ۵۹۶ طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی مصوب شده اند.

وی ادامه داد: 150میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه پایدار و فراگیر مصوب شده و در حال حاضر ۱۰۰ طرح در کمیته فنی و استانی تصویب شده اند که در صورت توجیه فنی و اقتصادی سایر طرح‌ها این میزان افزایش خواهد یافت.

کد خبر 62225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha