کُردها هیچ شرطی را برای مشارکت در دولت آینده عراق تعیین نکرده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از رهبران ائتلاف سائرون مدعی شد که احزاب کُرد تاکنون طی گفتگوهای تشکیل دولت آینده عراق، هیچ شرطی را برای مشارکت در دولت تعیین نکرده اند.

به گزارش کردپرس، رائد فهمی از رهبران ائتلاف سائرون به ریاست مقتدی صدر و دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست عراق(شیوعی) در گفتگو با رادیو صدای آمریکا گفت که در روزهای گذشته گفتگوها و دیدارهای بسیاری میان طرف های عراقی و کردها در مورد تشکیل بزرگ‌ترین هم‌پیمانی و فراکسیون پارلمانی در مجلس عراق و به تبع آن تشکیل دولت آینده این کشور انجام شده است.

وی افزود که ائتلاف سائرون با حزب دمکرات و اتحادیه میهنی دیدار و گفتگوهایی انجام داده و با دیگر احزاب اقلیم کردستان نیز از جمله جنبش تغییر و نسل نو نیز در ارتباط است.

رائد فهمی مدعی شد که کردها در این گفتگوها تاکنون هیچ گونه درخواست و یا شرطی را برای مشارکت در دولت آینده عراق تعیین نکرده اند.

این در حالی است که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی به عنوان دو حزبی که بیشترین شمار کرسی را در انتخابات دوره چهارم مجلس عراق به دست آورده اند، اعلام کرده اند که در گفتگو با طرف های عراقی، حل مشکلات اربیل و بغداد، سهم 17 درصدی کردها از بودجه عمومی عراق، بازگشت نیروهای پیشمرگ به مناطق مورد مناقشه و اجرای مطالبات اقلیم را به عنوان شرط خود برای شرکت در دولت آینده عراق تعیین کرده اند.

از سوی دیگر احزاب معترض به نتایج انتخابات در اقلیم نیز از جمله جنبش تغییر تأکید کرده اند که حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در این انتخابات مرتکب تخلفات انتخاباتی شده و تا تغییر نتایج وارد هیچ گفتگو و یا ائتلافی برای تشکیل دولت آینده عراق نمی شوند و پروسه سیاسی عراق را تحریم می کنند.

انتخابات مجلس عراق 22 اردیبهشت/12 می برگزار شد.

کد خبر 61561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha