تناقض گویی مقامات اتحادیه میهنی درباره فشار اربیل برای آزادی متهمان به حمله به نماینده منتقد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – در حالی که رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان آشکارا و با تهدید خواستار آزادی سه افسر امنیتی وابسته به حزب دمکرات و متهم به دست داشتن در حمله به نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق شده است غیاث سورچی عضو ارشد اتحادیه میهنی ادعاها درباره فشار حزب دمکرات کردستان و رهبر آن مسعود بارزانی یا مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان برای آزادی متهمان به حمله مذکور را عاری از صحت دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "غیاث سورچی" در این باره گفت: حمله اخیر به "غالب محمد علی" عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق به منزله حمله به وضعیت امنیتی سلیمانیه است و هیچ گونه سهل انگاری در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

سورچی افزود: سلیمانیه همواره، مهد آزادی بیان برای همه افکار و اندیشه ها بوده و خواهد بود و ادعاها درباره اعمال فشار حزب دمکرات کردستان و رهبر آن مسعود بارزانی یا مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان برای آزادی متهمان به حمله به نماینده کرد مجلس عراق، عاری از صحت است.

عضو ارشد اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات و پیگیری امنیتی است و اتحادیه میهنی با وجود اینکه ذی نفوذترین و تأثیرگذارترین جریان در سلیمانیه است اما در امور امنیتی این استان به هیچ وجه دخالت نمی کند.

یادآور می شود سرکوت شمس الدین رئیس فراکسیون آینده در مجلس عراق از فشارهای خاندان بارزانی بر خاندان طالبانی برای آزادی عوامل ترور نافرجام غالب محمد علی عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق خبر داده بود.

رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان آشکارا و با تهدید خواستار آزادی سه افسری شده که متهم به دست داشتن در حمله به نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق هستند.

کد خبر 5755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha