پرسنل شهرداری ارومیه در هنگام هجمه ها سکوت نکنند

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه گفت:پرسنل خدوم و همکاران عزیز شهرداری ارومیه این انتظار را دارم که در هنگام ناملایمت ها و هجمه ها علیه شهرداری سکوت را اختیار نکنند و همراهمان باشند و هم صدا و هم دل مشکلات را حل نمایند.

به گزارش کردپرس، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در دیدار عیدانه ۹۷ با پرسنل شهرداری گفت:از تک تک پرسنل خدوم شهرداری ارومیه نهایت تشکر و سپاس را دارم که با وجود سختیهای حاکم، خدمت رسانی به مردم را تداوم داده و آن را تعطیل نکردند.

حضرت پور با اشاره به مشکلات حوزه درآمدی شهرداری گفت:درآمد های شهرداری ارومیه در سال گذشته بدلیل رکود اقتصادی حاکم با یک چالش جدی مواجه بود. متاسفانه کل درآمدهای شهرداری از قبل مالیات ارزش افزوده برای شهرداری در سال گذشته در حدود 30 میلیارد تومان بود، در حالی این رقم فقط در هر ماه در شهر تهران 400 میلیارد تومان است که این یک ناعدالتی در توزیع ارزش افزوده در کشور است.

وی افزود: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی انتظار این بود که روند رکود اقتصادی حاکم رفع شود، اما این مهم تحقق نیافت و سرمایه های موجود جهت سرمایه گذاری برای رونق در حوزه مسکن به سمت ارز و سکه حرکت کرد.

شهردار ارومیه بزرگترین سرمایه برای توسعه هر سازمان را نیروی انسانی آن دانست و تاکید کرد: بر این اساس؛ تکریم ، ارتقای دانش با برگزاری دورهای تخصصی پرسنل از سال های گذشته از اولویت های مهم شهرداری ارومیه بود.

وی افزود:شهرداری ارومیه نگاه ویژه ای به نیروی انسانی دارد چرا که نیروی انسانی کارامد، توسعه کارامد را رقم می زند.از پرسنل خدوم و همکاران عزیز شهرداری ارومیه این انتظار را دارم که در هنگام ناملایمت ها و هجمه ها علیه شهرداری سکوت را اختیار نکنند و همراهمان باشند و هم صدا و هم دل مشکلات را حل نمایند.

حضرت پور ادامه داد: تکریم پرسنل، نگاه ویژه به رفاه انها، آموزش، ارتقای شغلی و ایجاد امنیت شغلی به مانند سال های گذشته از اولویت های شهرداری ارومیه در سال 97 خواهد بود.

شهردار ارومیه تصریح کرد: در سال 97، انضباط کاری در تمام اموارات اجرایی به ویژه در بخش مالی، عمران و همچنین در تمامی سطوح مدیریتی پر رنگ باشد.

وی با اشاره به اتفاقات سال 96 شهرداری گفت: از پرسنل خدوم و همکاران عزیز شهرداری ارومیه این انتظار را دارم که در هنگام ناملایمت ها و هجمه ها علیه شهرداری سکوت را اختیار نکنند و همراهمان باشند و هم صدا و هم دل مشکلات را حل نمایند.

حضرت پور با اشاره به اینکه با الکترونیکی کردن امورات شهری چون صدور پروانه ساخت شاهد کاهش تخلفات بودیم که این مهم با الکترونیکی کردن امورات در بخش مالی نیز در سال 97 تدوام خواهد داشت. افزود: با تخلف در مجموعه شهرداری برخورد می شود و هر کس باعث سلب اعتماد مردم شود خیانت بزرگی نسبت به مجموعه کرده است

وی در خصوص سیاستهای کاری سال 97 گفت: صرفه جویی در هزینه ها، برنامه ریزی درست مالی، ایجاد ارزش افزوده ومهیا کردن بستر های سرمایه گذاری و گرفتن بدهی بدهکاران مالی شهرداری در سال 97 مورد توجه قرار می گیرد.

شهردار ارومیه با شاره به افزایش صادارت سیب ارومیه گفت: با وجود نقدهای بسیار در خصوص ورود شهرداری ارومیه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، توانستیم در حوزه سیب با همکاری اتحادیه میوه ، 300 هزار تن صادرات سیب داشتیم که این مهم در سال 97 نیز تدوام داشته و امید است با همکاری های همه جانبه در حوزه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه سیب و انگور در رتبه برتر قرار بگیریم.

حضرت پور در ادامه اولویت سال 97، اتمام پروژه های نیمه تمام است، افزود: در حوزه عمرانی شهرداری ارومیه، در 3 ماه اول سال 97عقد قرارداد در اجرای پروژه های عمرانی ممنوع است و باید از توان خود شهرداری در تمامی حوزه ها برای برون رفت از بحران های مالی استفاده کرد.

وی افزود: در بخش خدمات شهری نیز باید از توان خود شهرداری استفاده کرد و امسال با کاهش 30 درصدی از قرارداد کاری در حوزه فضای سبز شاهد صرفه جویی در هزینه ها و ماندن ماهانه یک میلیار تومان در شهرداری خواهیم بود و در خصوص نوسازی بافت فرسوده، کمیته ویژه ای با تخصیص بودجه ای ویژه ای تشکیل می یابد.

شهردار ارومیه که در جمع کارکنان شهرداری سخن می گفت، پروژه های فاخر شهرداری چون را ه اندازی تراموای شهری، تکمیل تقاطع غیر همسطح آذربایجان، یادمان شهید باکری، ساحل سازی رودخانه شهرچایی، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین پرداخت حقوق پرسنل از اولویت های امسال بیان کرد.

حضرت پور با تاکید بر نگاه محله محوری گفت: اداره کرد شهر با استفاده از ظرفیت فرهنگسراها محله محور باشد.

وی در پایان گفت: امید است بتوانیم سال جدید را سالی پر برکت همراه با رضایت برای شهروندان رقم بزنیم.

کد خبر 56632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha