مهمترین تحولات روز چهارشنبه 15/1/1397 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز چهارشنبه 15 فروردین 1397 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • بیانیه مشترک پایانی نشست آنکارا: تاکید بر مبارزه با داعش و النصره بدون اشاره به PYD/YPG

در بیانیه مشترک پایانی سه کشور ایران – روسیه – ترکیه در نشست آنکارا با محوریت بحران سوریه آمده است: برای نابودی نهایی داعش، جبهه النصره و همه دیگر افراد، گروه‌ ها، تشکل ‌ها و موجودیت ‌های وابسته به القاعده یا داعش در سوریه همکاری خواهد شد.

  • پوتین در نشست خبری مشترک با اردوغان: اگر حضور کردها در روند سیاسی سوریه تامین نشود نتیجه ای حاصل نخواهد شد

ولادمیر پوتین، در نشست خبری مشترک با اردوغان با طفره رفتن از جواب واضح به سوال خبرنگاری که در خصوص آینده YPG و عملیات احتمالی ارتش ترکیه در منبج سوال کرده بود گفت: اگر حضور کردها در روند سیاسی سوریه تامین نشود نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

  • یک هیئت بلند پایه از حزب دموکراتیک خلق ها بعد از دو سال به کردستان عراق سفر می کند

یک هیئت بلند پایه از این حزب به ریاست پروین بولدان، رئیس مشترک کنونی حزب بعد از دو سال در یک سفر دو روزه برای دیدارهای رسمی به اقلیم کردستان عراق سفر می کند.

  • 9 تن از دانشجویان دانشگاه بغاز ایچی استانبول روانه زندان شدند

ر پی اعتراض جمعی از دانشجویان دانشگاه بغاز ایچی استانبول به عملیات نظامی ارتش ترکیه در عفرین و دستگیری 16 تن از این دانشجویان، علی رغم تمام اعتراضات داخلی و خارجی صورت گرفته به این اقدام حکومت ترکیه جلسه رسیدگی به پرونده 15 تن از این دانشجویان دیروز در دادسرای چاغلایان استانبول برگزار شده و به حکم قاضی پرونده 9 تن از این دانشجویان معترض به عملیات شاخه زیتون روانه زندان شدند.

  • تاریخ تحویل سامانه دفاع موشکی S-400 روسی به ترکیه مشخص شد

در پی مذاکرات و گفتگوهای روز گذشته میان دو هیئت ترکی و روسی در آنکارا، اسماعیل دمیر، مشاور صنایع دفاعی ترکیه در حساب شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: تحویل سامانه دفاع موشکی S-400 روسی به ترکیه بر اساس توافقات و مذاکرات صورت گرفته پیش از تاریخ تعیین شده در توافقنامه های سابق صورت خواهد گرفت و طرف روسی در جولای 2019 این سامانه را به طور کامل به ترکیه تحویل خواهد داد.

  • دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در آنکار

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه به آنکارا سفر کرده است، بعد از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار کرد.

  • رئیس جمهور ایران با حضور در کاخ ریاست جمهوری ترکیه با رجب طیب اردوغان دیدار کرد

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که برای شرکت در نشست سه جانبه آنکارا به این شهر سفر کرده است، برای دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه وارد کاخ ریاست جمهوری ترکیه شد و از سوی اردوغان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha