پ.ک.ک در شنگال عقب نشینی محدودی کرده است

سرویس ترکیه - بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با واکنش به اظهارات شب گذشته امانوئل ماکرون موضع گیری رئیس جمهور فرانسه را تحریک خوانده و در خصوص شنگال نیز بر عقب نشینی محدود نیروهای PKK تاکید کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV ترکیه، بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در بازگشت از بوسنی هرزگوین با واکنش به اظهارات شب گذشته امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در خصوص میانجیگری میان ترکیه و ارتش دموکراتیک سوریه عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا و فرانسه در حال تغییر دادن مواضع خود هستند. جناب ترامپ از سورپرایزها خوشش می آید. اظهارات متفاوتی به گوش می رسد ولی آن چه که برای ما اهمیت دارد سخنان رئیس جمهور آمریکا است. به دلیل موضع گیری اخیر وی از ایشان تشکر می کنیم. ولی در خصوص فرانسه باید عرض کنم این مواضع فرانسه به عنوان متفق ناتوی ما تحریک شدید است. اظهارات ماکرون به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: در خصوص حضور PKK در شنگال، دولت مرکزی عراق هوشیارانه رفتار می کند. هنوز نمی توانیم بگوییم که کار به اتمام رسیده است. ترجیح ما این است که این کار را حکومت مرکزی عراق به تنهایی انجام دهد. اگر نشود باهم این کار را انجام خواهیم داد. اگر هیچ کدام از این ها هم نشود به مانند سوریه عمل خواهیم کرد. در حال حاضر پ.ک.ک عقب نشینی محدودی از شنگال کرده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 56369

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha