کرونا امروز در آذربایجان غربی یک ساله شد!

سرویس آذربایجان غربی- یک سال از تایید اولین مورد کرونا ویروس در استان آذربایجان غربی می گذرد، کرونا یک ساله شد و هنوز هم این بیماری جان ها می گیرد و تا کنون بیش از 3 هزار نفر را در این استان به کام مرگ کشانده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، 8 اسفند ماه، اولین سالروز تایید کرونا مثبت در استان آذربایجان غربی است. در این روز تست کرونای یک زن ۵۵ ساله اهل ارومیه از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد .

این بیمار که از سفر زیارتی قم به ارومیه بازگشته بود، با علائم بالینی بیماری تنفسی، بعنوان مورد مشکوک بستری شد.

در آن روزهایی که هنوز امکان تست کرونا در ارومیه برقرار نبود، نمونه خون این فرد برای آزمایش کرونا به تهران ارسال شد و بلافاصله بیمار بصورت کاملا ایزوله تحت مراقبت و درمان قرار گرفت.

در نهایت در هشتم اسفند سال 98، نتیجه آزمایش فرد بیمار از طرف وزارت بهداشت مثبت اعلام شد تا اولین مبتلا به کرونا در استان تایید شود .

در آن روز رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرد: «خوشبختانه بیمار حال عمومی خوب و شرایط پایدار دارد و بنا به اظهار همکار متخصص عفونی طی چند روز آینده با تکمیل پروسه درمان مرخص خواهد شد و این نشان می دهد که کرونا قابلیت درمان دارد و از این لحاظ بسیار خوشحالیم ».

از آن زمان دقیقا یک سال می گذرد و تا بدین روز کرونا در آذربایجان غربی سه موج کامل از بیماری را پشت سر گذاشته و اکنون در آستانه موج چهارم و سیر صعودی مجدد قرار دارد.

در یکسال گذشته کرونا در این استان جان 3 هزار و 618 نفر را گرفته است. یعنی مرگ روزی 10 نفر در یک سال!

این ویروس ناشناخته همچنین در این یک سال، 113 هزار و 161 را مبتلا کرده است. به طور میانگین روزی 310 نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند.

در یک سال اخیر، چندین نفر از کادر درمان و سلامت استان در راستای صیانت از مردم جانشان را فدا کردند و هنوز هم فداکارانه در مراکز درمانی مشغول کارند. اکنون که کرونا در روزهای پایانی قرن 14 خورشیدی، در آذربایجان غربی دوباره در حال اوج گیری است و معلوم نیست چه زمانی رخت بر می بندند، وظیفه هر یک از ما در قبال این بیماری و در قبال یکدیگر چیست؟


کد خبر 5405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha