واکنش ائتلاف نصر به ادعای نجیفی مبنی بر ورود نیروهای ترکیه به عراق به درخواست عبادی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ائتلاف نصر به رهبری حیدر عبادی نخست وزیر اسبق عراق به ادعای اثیل نجیفی عضو ارشد جبهه نجات و توسعه درباره ورود نیروهای ترکیه به عراق به درخواست عبادی واکنش نشان داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "آیات مظفر" سخنگوی این ائتلاف با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ادعای نجیفی مبنی بر ورود نیروهای ترکیه به عراق با درخواست عبادی، ادعایی باطل است که باید پاسخگوی آن باشند. زیرا نیروهای ترکیه از دوره رژیم گذشته وارد عراق شده اند و به طور مشخص همچنان در منطقه بعشیقه حضور داشته اند.

آیات مظفر افزود: عبادی در تاریخ 12 دسامبر 2015 یادداشت اعتراض رسمی عراق علیه حضور نیروهای ترکیه در نزدیکی شهر موصل را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد و حضور آنها در این منطقه را به منزله نقض حاکمیت ملی عراق دانست. اردوغان در آن زمان در پاسخ گفت: این نیروها از گذشته و براساس توافقی پیشین در منطقه حضور دارند.

سخنگوی ائتلاف نصر تأکید کرد: در آن زمان و در حالی که مزدوران از حضور نیروهای مذکور در خاک عراق دفاع می کردند عبادی یک تحرک منطقه ای و بین المللی عیه حضور این نیروها در خاک عراق را به راه انداخت که از آن جمله می توان فعالیت در سطح اتحادیه عرب بود که کشورهای عربی با اجماع حضور نیروهای ترکیه در عراق را محکوم کردند.

آیات مظفر در بیانیه اش اعلام کرد: عبادی هنوز هم بهای میهن پرستی و دفاعش از وحدت و حاکمیت عراق در مقابل "خائنان، توطئه کنندگان و کسانی که کشور را به بیگانگان فروخته و می فروشند" می پردازد.

یادآور می شود اثیل نجیفی استاندار اسبق موصل و عضو ارشد جبهه نجات و توسعه (وابسته به عرب های سنی عراق) حیدر عبادی را به وارد کردن نیروهای ترکیه به خاک عراق متهم کرد.

نجیفی در گفتگو با شبکه سومریه گفته بود: عبادی از ترکیه خواست در جنگ علیه تروریسم به عراق کمک کند. به همین دلیل، ترکیه مربیان نظامی اش را به منطقه بعشیقه ارسال کرد. اما عبادی بعدها حضور نیروهای ترکیه در این منطقه را محکوم کرد.

کد خبر 5087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha