کمیته مشترک عراق و اقلیم کردستان پیرامون حمله راکتی به اربیل تحقیق  می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد کمیته تحقیقاتی مشترک اربیل و بغداد، درباره حمله راکتی به اربیل در حال فعالیت است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، سرلشکر تحسین خفاجی در این باره گفت: حمله راکتی به اربیل، یک اقدام ضد امنیتی خطرناک است و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تشکیل یک کمیته تحقیق مشترک بین مرکز و اقلیم کردستان و ائتلاف بین المللی علیه داعش را صادر کرده است که این کمیته تحقیقات درباره حمله مذکور و تلاش برای مشخص کردن محل شلیک راکت ها را آغاز کرده است. زیرا حمله مذکور نه تنها به منزله تهدید اقلیم کردستان، بلکه سراسر عراق است.

خفاجی افزود: عملیات مشترک به تلاش هایش برای مشخص شدن آمار نهایی خسارات حمله به اربیل و اعلام آن برای افکار عمومی از طریق یک بیانیه رسمی و همچنین پیگیری و کشف دلایل آن، ادامه می دهد.

سخنگوی عملیات مشترک عراق تصریح کرد: تیم های متخصصی از دولت مرکزی، اقلیم کردستان و ائتلاف بین المللی علیه داعش در تحقیقات درباره حمله به اربیل مشارکت دارند.

یادآور می شود ائتلاف بین المللی علیه داعش، روز سه شنبه از کشته شدن یک پیمانکار و زخمی شدن شش نفر دیگر از جمله یک سرباز آمریکایی بر اثر حمله راکتی به فرودگاه اربیل خبر داد.

تنها چند ساعت پس از وقوع حمله مذکور در شامگاه دوشنبه گذشته، مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق دستور تشکیل یک کمیته مشترک با نهادهای ذیربط در اقلیم کردستان با هدف کشف عوامل حمله مذکور به فرودگاه بین المللی اربیل و مناطق اطراف آن را صادر کرد.

کد خبر 5029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha