مهمترین تحولات روز شنبه 8/7/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه - نگاهی به مهمترین تحولات روز شنبه 8 مهر 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • نخست وزیر ترکیه: اقلیم کردستان عراق با آتش بازی می کند؛ لازم باشد جوابی مشابه "عملیات سپر فرات" خواهیم داد

بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: اقلیم کردستان عراق دست به بازی با آتش زده است. هر اتفاقی که بعد از این رخ بدهد تنها مسئول آن اقلیم کردستان عراق است؛ اگر لازم باشد و شرایط ایجاب کند جوابی مشابه عملیات سپر فرات به آنها نیز خواهیم داد.

  • نیروهای مسلح ترکیه در ادلب مستقر شدند

منابع نزدیک به وزارت دفاع روسیه عنوان کرده اند نیروهای ارتش ترکیه برای تشکیل منطقه عاری از درگیری در ادلب وارد این شهر شدند.

  • مثال مبالغه آمیز رئیس حرکت ملی ترکیه از تشبیه حوادث کرکوک به واقعه کربلا

دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در حساب شخصی خود در توئیتر عنوان کرد: تبدیل کردن کرکوک به یک کربلای جدید، میراث عاملان فتنه، توطئه و خشونتی است که در کربلا صورت گرفته و تلاش می شود تا اکنون تمام خاورمیانه را کربلا کنند.

  • رئیس جمهور ترکیه: اقلیم کردستان عراق از گذشته تا کنون با موساد همکاری می کند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با واکنش تند علیه رفراندوم استقلال اقلیم کردستان گفت: اهتزاز پرچم اسرائیل در خیابان های شمال عراق ما را به طور عمیقی ناراحت کرده است. معلوم است که اقلیم کردستان عراق از گذشته با موساد همکاری می کند. اقلیم کردستان عراق که علی رغم تمام حمایت های ما با نادیده گرفتن ما قدم برداشته است، تاوان این کار را پس خواهند داد.

  • اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر به مرزهای عراق توسط ارتش ترکیه

در شرایطی که رزمایش مشترک عراق – ترکیه در مرزهای مشترک 2 کشور وارد 12مین روز خود شده است، نیروهای مسلح ترکیه اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات دیگری به مرز ریحانلی – کریکهان کرده اند. این محموله نظامی که از پادگان های مختلف ترکیه اعزام شده اند شامل خودروهای زرهی، خودروهای حامل نیروهای نظامی، اتوبوس های زرهی و توپ های جنگی می باشد.

  • وزیر امور خارجه ترکیه: اقلیم کردستان عراق دیگر مخاطب ما نخواهد بود

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با تاکید بر این که اقلیم کردستان عراق را دیگر مخاطب خود قرار نخواهیم داد عنوان کرده است: بارزانی با رفراندومی که برگزار کرده است امنیت و آینده کردها را به خطر می اندازد

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha