۶۶۶ واحد صنعتی در کردستان فعال است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به وضعیت آماری واحدهای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۷ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۸ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال در استان وجود دارد.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی با اشاره به اینکه میزان اشتغال واقعی واحدهای صنعتی استان ۱۵ هزار و ۴۲۷ نفر است، گفت: میزان اشتغال ۵۳۲ واحد صنعتی در استان کمتر از ۱۰ نفر، ۴۴۰ واحد بین ۱۰ تا ۴۹ نفر، ۳۰ واحد بین ۵۰ تا ۹۹ نفر و میزان اشتغال ۲۵ واحد صنعتی هم بیش از ۱۰۰ نفر است.

وی اظهار کرد: از جمله مهمترین طرح های پیشران صنعتی در دست اجرا در استان شامل طرح تولید ورق گرم فولادی، طرح تولید آهن اسفنجی، تولید گندله، تولید کنسانتره آهن و تولید شمش طلا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از مجموع واحدهای صنعتی استان در حال حاضر ۶۶۶ واحد فعال، ۱۹۸ واحد نیمه فعال و ۱۶۳ واحد هم غیرفعال است.

خلیقی ادامه داد: تقویت و حمایت از صنایع کوچک، توسعه صنایع صادرات محور، پیگیری و حمایت از طرح های صنعتی پیشران در دست اجرا و تعریف طرح های صنعتی اشتغالزا و اولویت دار استان از جمله محورهای توسعه بخش صنعت استان است.

کد خبر 44043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha