5300 تخت مهیای اسکان مسافران نوروزی در کردستان/ثبت جهانی کرفتو در دست اقدام است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: در حال حاضر ٥ هزار و ٣٠٠ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، مجتمع گردشگری اقامتی، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم گردی در سطح استان برای اسکان مسافران نوروزی فراهم است.

به گزارش کرد پرس، منصور مهرزاد در نشست خبری با رسانه های کردستان، با بیان اینكه کردستان دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی بیشماری است، گفت: ٢٦ دستگاه در قالب ١٠ کمیته در ستاد اجرایی خدمات سفر با این اداره در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مهمانان نوروزی فعالیت دارند.

وی از آمادگی کامل تاسیسات گردشگری کردستان برای میزبانی از مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: در حال حاضر ٥ هزار و ٣٠٠ تخت در قالب ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۴ مهمانپذیر، ٢٤ مجتمع گردشگری اقامتی، ۲ اقامتگاه سنتی و ٤٠ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان برای اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران فراهم شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار کرد: همچنین ١٠٢ رستوران بین راهی، یک مرکز گردشگری سلامت و ٥٧ دفتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت دارند.

مهرزاد حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی را اولویت برنامه های این اداره عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی و توسعه و ترویج صنایع دستی استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰ درصد آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: ثبت جهانی هورامان اقدامی مهم و ارزشمند بود که در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی کشور ایران ثبت شد و خوشبختانه غار باستانی کرفتو نیز برای ثبت جهانی معرفی شده و کارهای مربوط به آن در حال پیگیری است که امیدواریم به عنوان دومین اثر جهانی استان در یونسکو ثبت و معرفی شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: واگذاری ٩ بنای تاریخی از طریق ماده ٢٧ به بخش خصوصی، افتتاح موزه مسجد دارالاحسان سنندج، تجهیز موزه حمام حاج صالح سقز، مرمت بناهای شاخص استان، برپایی ٧ نمایشگاه صنایع دستی در بناهای تاریخی کردستان، سامان دهی و راه اندازی مجتمع تولیدی صنایع دستی تایله (طالقانی) سنندج با اشتغال زایی مستقیم بیش از ١١٠ نفر، اختصاص ١٢ هکتار زمین برای احداث نمایشگاه دائمی در تپه پیرچنار سنندج، تهیه محور تاریخی فرهنگی سنندج و ...از جمله اقداماتی است که در سطح استان انجام شده است.

کد خبر 43885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha