کمیسیون عالی انتخابات عراق کنگره جنبش اسلامی را باطل  و خواستار برگزاری مجدد آن شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ «کامیل حاج علی» که خود را بعنوان رهبر جنبش اسلامی معرفی می‌کند. اعلام کرد: کمیسیون عالی انتخابات عراق کنگره جنبش اسلامی را باطل کرده و اکنون خواستار برگزاری مجدد ان است.و سخنگوی این جنبش هم گفت:«ما کنگره را برگزار کرده‌ایم و کار تمام شده است.»

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس: کامیل حاج علی که خود را بعنوان رهبر جنبش اسلامی کردستان معرفی می‌کند ، از طریق رسانه صدای امریکا اعلام کرد: کمیسیون عالی انتخابات عراق با دو نامه کنگره دوازدهم این جنبش را منحل کرد و از طریق دو نامه دیگر خواهان برگزاری مجدد آن است.
کامیل حاج علی اعلام کرد تعداد زیادی از کادر و اعضا به علت نارضایتی از عملکرد عرفان علی عبدالعزیز استعفا خود را اعلام کردند ،ما هم می خواهیم که این کدورت‌ها رفع شوند و فعالیت خود را نهادینه کنیم و در تلاشیم تا کسانیکه از این جنبش رفته‌اند را بازگردانیم چون آنها منتظر هستند که جنبش به خط مشی درست خود بازگردد.
در مقابل این سخنان کامیل حاج علی، عبدالله ورتی سخنگوی جنبش اسلامی و شخص نزدیک به عرفان علی عبدالعزیز گفت:«جنبش کنگره را برگزار کرده و کار تمام شده است. تصمیم گیری برای برگزار کردن یا نکردن کنگره بر عهده جنبش اسلامی است.»
وی این را هم گفت:«هر مشکلی هم که وجود داشته باشد با تفاهم آن را با کمیسیون حل می کنیم.»
رهبر جنبش اسلامی ماموستا عرفان عبدالعزیز است و با بدست آوردن اکثریت آرا، انتخاب شده است.آقای کامیل حاج علی هم که خود را کاندید کرده بود نتوانست ۵۰ درصد آرا را بدست آورد در نتیجه کنگره ناچارا و برای جلوگیری از بوجود آمدن خلأ قانونی ماموستا عرفان را انتخاب کرد.

کد خبر 43847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha