تحویل ۴۹ کودک خانواده‌های داعش به هیئتی روسی توسط مدیریت خودگردان

سرویس سوریه - دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان چهل و نه کودک بی سرپرست عضو خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به هیئتی از کشور روسیه تحویل داد.

به گزارش کردپرس، دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، چهل و نه کودک بی سرپرست خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به هیئتی از کشور روسیه تحویل داد.

به نوشته وبسایت دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان، هیئتی از دولت روسیه به سرپرستی «ماریا لووا بلوا» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه فدرال در حوزه حقوق کودکان وارد مقر دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان در قامشلو شد.

این هیئت مورد استقبال «روبل بهو» معاون مشترک ریاست دایره، «خالد ابراهیم» عضو هیئت اجرایی این دایره و «لانا حسین» عضو دفتر روابط یگان‌های مدافع زنان (YPJ) قرار گرفت.

در این دیدار «روبل بهو» به بی‌تفاوتی جامعه جهانی نسبت به خانواده‌های داعش ساکن در اردوگاه‌های هول و روژ اشاره کرد و اعلام کرد که مدیریت خودگردان از همه دولت‌ها می‌خواهد که شهروندان خود را از اردوگاه‌ها و زندان‌های شمال و شرق سوریه به کشور خود بازگردانند.

در ادامه «روبل بهو» به اهمیت پشتیبانی از مدیریت خودگردان جهت بهبود وضعیت اردوگاه‌ها و زندان‌ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد که مدیریت خودگردان با روسیه و همه دولت‌هایی که شهروندان آنها در مناطق مدیریت خودگردان حضور دارند در تماس خواهد بود.

همچنین در این دیدار، «ماریا ولووا بلوا» نیز از مدیریت خودگردان به جهت کمک به کودکان یتیم تشکر کرد و اطمینان داد که آنها این کودکان را به خانواده‌های آنها تحویل خواهند داد و همچنین اعلام کرد که دولت روسیه به تلاش‌های خود جهت بازگرداندن کودکان از اردوگاه‌ها ادامه خواهد داد.

دایره روابط خارجی در پایان این نشست، چهل و نه کودک بی سرپرست خانواده‌های داعش را که بر اساس اسناد هویتی خود روس بودند به هیئت روسی تحویل داد.

کد خبر 43826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha