سفرهای بدون وقفه مقامات نظامی آمریکا به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرويس جهان - بر اساس بیانیه ستاد فرماندهى مرکزی آمریکا، رییس این ستاد، برای ششمین بار در یازده ماه گذشته، به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه رفته و با مقامات کرد دیدار کرده است.

به گزارش کردپرس، بعد از گذشت تنها یک هفته از سفر مارک مایلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، ژنرال مایکل کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به سنتکام وارد این منطقه شده و با نیروهای آمریکایی، نیروهای سوریه دموکراتیک به رهبری کردها و مقامات اداره خودگردان دیدار و گفتوگو کرده است.

سنتکام در ابتدای بیانیه خوداشاره کرده است که این ششمین سفر کوریلا به منطقه شمال شرق سوریه طی یازده ماه گذشته بوده است.

بر اساس این بیانیه، ژنرال ارشد ارتش آمریکا در سفر به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، علاوه بر دیدار با نیروهای آمریکایی، نیروهای سوریه دموکراتیک و مقامات اداره خودگردان، از چند اردوگاه و زندان که جنگجویان داعش و وابستگان آنها در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده است.

او زندانیان داعشی در زندان‌های تحت کنترل کردهای سوریه را ارتش تحت بازداشت خواند و این گروه را تهدیدی جدی برای منطقه دانست.

سنتکام گفته ژنرال کوریلا ضمن بازدید از دو کمپ روژ و الهول با ساکنان این دو کمپ تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک گفتگو کرده است.

به گفته او، رفع تهدید داعش تنها از راه نظامی ممکن نیست و این افراد باید به کشورهای متبوع خود بازگردانده شوند.

ژنرال ارشد ارتش آمریکا بر ادامه همکاری با نیروهای تحت کنترل کردهای سوریه برای مقابله با داعش تاکید کرده است.

کد خبر 43825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha