دولت دمشق باید ذهنیت خود را تغییر دهد و خواست مردم را بپذیرد

سرویس سوریه - جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM)با انتشار بیانیه‌ای با یادی از کشته‌شدگان ۱۲ مارس 2004، از حکومت سوریه درخواست کرد با تغییر نگاه و رویکرد خود به نجات آنچه از سوریه باقی مانده اقدام کند و یک نظام دموکراتیک تأسیس کند.

بە گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت نوزدهمین سالگرد کشتار قامشلو که به قیام ۱۲ مارس قامشلو تبدیل شد، با انتشار بیانیه‌ای، یاد و خاطره کشته‌شدگان این کشتار را گرامی داشت و آن کشتار را یک توطئه برنامه‌ریزی شده و سازماندهی شده در چارچوب سیاست‌های توطئه بین‌المللی و کشاندن مردم کرد به جنگ و بازی‌های سیاسی دانست و همچنین اظهار داشت که دولت سوریه باید ذهنیت خود را نسبت به نظام دموکراتیک تغییر دهد.

در بیانیه TEV-DEM که در آژانس خبری هاوار منتشر شده آمده است: «به مناسبت گرامیداشت نوزدهمین سالگرد قیام قامشلو، به همه جانباختگان قیام شمال و شرق سوریه ادای احترام می‌کنیم. این قیام مردم در مارس 2004 رخ داد، این قیام از قامشلو آغاز شد و به شهرهای روژاوا و شهرهای بزرگ سوریه سرایت کرد.»

در ادامە این بیانیە آمدە است: «کشتار قامشلو یک توطئه برنامه‌ریزی شده و سازماندهی شده بود و در چارچوب سیاست‌های توطئه بین‌المللی به نمایندگی از توافق آدانا صورت گرفت. این کشتار نتیجه توطئه‌ خطرناک بین‌المللی بود و با کشاندن مردم کرد به جنگ و بازی‌های سیاسی و کشتار مردم کرد این توطئه وجود خود را اثبات کرد، تا یک فتنه را بین فرهنگ‌های اجتماعی اصیل سوریه به وجود بیاورند، به روابط کرد و عرب، روابط اجتماعی و فرهنگی مردم سوریه ضربه بزنند و از این طریق به اهداف کثیف سیاسی خود بر علیه خواست حقیقی مردم منطقه دست یابند.»

همچنین در این بیانیه TEV-DEM ضمن اشاره به برگزاری مسابقه فوتبال در مارس ۲۰۰۴ افزود: « استفاده از برگزاری مسابقه فوتبال بین تیم‌های جهاد و فتوا روشی برای استفاده از سیاست توطئه‌چینی بود که در اتاق سیاست جنگ ویژه ترکیه برای تضعیف حس میهن‌دوستی و توانایی سازماندهی مردم ما طراحی شده بود.»

در پایان این بیانیه نیز آمده است: «ما به عنوان TEV-DEM می بینیم که وضعیت سوریه به دلیل شکاف بزرگ و عمیق سیاسی به سمت فاجعه پیش می‌رود. همچنین افزایش عمر بحران به معنای یک فاجعه واقعی انسانی است. مشکل داخلی سوریه و حل آن در داخل سوریه است نه احیای توافقنامه آدانا با دولت ترکیه. ما به کشته‌شدگان کشتار ۱۲ مارس قول می‌دهیم راه آنها را ادامه داده و به مبارزه و مقاومت علیه دولت ترکیه ادامه دهیم، همچنین دولت سوریه باید واقع‌بینانه به وضعیت نگاه کند تا آنچه را که باقی مانده، نجات دهد و در مقابل فجایع سیاسی و میهنی احتمالی ایستادگی کند. باید اراده مردم آزاد در سوریه پذیرفته شود تا یک نظام دموکراتیک ایجاد شود.»

کد خبر 43798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha