حمایت آمریکا از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان هدفمند نیست

سرویس جهان- جاناتان لرد معتقد است حمایت‌های آمریکا از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق، به دلیل نداشتن برنامه منسجم فایده چندانی ندارد.

به گزارش کردپرس ، جاناتان لرد، کارشناس مسائل امنیتی اندیشکده نیو امریکن سکیوریتی و از مشاوران سابق دولت آمریکا هشدار داد برنامه‌های حمایتی آمریکا برای ایجاد اصلاحات در نیروهای مسلح اقلیم کردستان عراق نتوانسته است اهداف مورد نظر را محقق کند.

او در رشته توییت هایش استدلال کرده است وزارت دفاع آمریکا که با هدف ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای نظامی اقلیم کردستان اقدام به حمایت مالی و نظامی از این نیروها کرده است، نتوانسته است به اهداف مورد نظر دست پیدا کند زیرا به مسائلی که باعث فروپاشی ارتش عراق در سال ۲۰۱۴ شد، در برنامه اصلاحات نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان توجه نکرده است.

او ادعا می کند اگر در برنامه حمایت آمریکا از نیروهای پیشمرگ تغییر ایجاد نشود نه تنها اصلاحی صورت نمی گیرد بلکه ممکن است فروپاشی اتفاق بیفتد.

او در ادامه ادعا کرده که آمریکا به دلیل ناامیدی از این برنامه، قصد داشته در سال ۲۰۱۹ به برنامه حمایت از نیروهای پیشمرگ پایان دهد اما لابی قدرتمند اقلیم کردستان مانع از آن شده است.

کد خبر 43761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha