هلال احمر کردی کارزار جمع آوری کمک خود را برای زلزله زدگان گسترش داد

سرویس ترکیه - هیوا سورا کردستان کارزار جمع آوری کمک برای زلزله زدگان در کردستان ترکیه و سوریه را در تمام اروپا گسترش داد.

به گزارش کردپرس، مراد وارگون سخنگوی هیوا سور کردستان ترکیه (هلال احمر) در سخنانی از گسترش کارزار جمع آوری کمک برای زلزله زدگان کردستان ترکیه و سوریه خبر داد و گفت این کارزار در حال جمع آوری کمک در بسیاری از کشورهای اروپا است.

وارگون در گفتگو با خبرگزاری مزوپوتامیا، با بیان این که کارزار جمع آوری کمک برای زلزله زدگان از سوی هیوا سور در کردستان ترکیه و سوریه مستقر است، گفت که این سازمان در حال حاضر با مؤسسات مربوطه در اروپا همکاری دارد

او گفت: «تا کنون یک میلیون و 800 هزار یورو کمک مالی جمع آوری کرده ایم. از این میان یک میلیون و 500 هزا یورو را برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده در کردستان ترکیه و سایر شهرهای زلزله زده آن، همچنین 300 هزار یورو را نیز برای کمک رسانی به زلزله زدگان در کردستان سوریه ارسال کرده ایم. این کمک ها به منطقه رسیده اند.»

وارگون با بیان این که هیوا سور دارای کمیسیون هایی در کردستان ترکیه، همچنین انجمن هایی در کردستان سوریه است، گفت: «ما در وهله اول در کردستان ترکیه برای یافتن سرپناه مناسب و اسکان دادن زلزله زدگان تلاش کردیم. بسیاری از آنها در مناطق دیگر پراکنده شده اند که ما تلاش کردیم به آنها در تامین نیازهای اولیه زندگی کمک رسانی کنیم.»

او با بیان این که کارزار جمع آوری کمک در اروپا به کار خود ادامه می دهد، گفت که اثرات این فاجعه بزرگ انسانی تا سال ها ادامه خواهد داشت و سالها طول می کشد تا مردم به زندگی عادی خود بازگردند.

سخنگوی هیوا سور کردستان با بیان این که این سازمان در سوریه برای برطرف کردن نیازهای اولیه مردم زلزله زده تلاش می کند، گفت: «متاسفانه نیروهای اشغالگر جلوی کامیون های کمک رسانی ما به مناطق حلب و عفرین را گرفتند. بنابراین ما در حال حاضر بر روی اسکان افرادی که از شهبا، عفرین، شیخ مقصود، و اشرفیه آمده اند، متمرکز شده ایم. در حال حاضر به ویژه به امر مداوای مجروحان این حادثه ادامه می دهیم.»

وارگون با بیان این که تنها کردها نیستند که به زلزله زدگان کمک می کنند، گفت: «از بسیاری نقاط مختلف در اروپا به این کارزار کمک مادی صورت می پذیرد که ما آنها را با تعهد به امانت داری به دست زلزله زدگان می رسانیم.»

سازمان هیوا سور همچنین شماره حساب هایی در کشورهای فرانسه، سوئیس، هلند، سوئد، اتریش، انگلیس، نروژ، ایتالیا، بلژیک، و ژاپن در اختیار مردم قرار داده است، تا به وسیله آن بتوان در کشورهای مختلف با این کارزار همراهی کرد. این شماره حساب ها از سوی مزوپوتامیا و دیگر رسانه های کردی منطقه منتشر شده اند.

کد خبر 43697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha