شرم بر آکشنر/ائتلاف ملت نمی تواند با ما رقابت کند

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رهبر MHP بازگشت آکشنر بر سر میز اپوزیسیون را امری شرم آور دانست و مدعی شد که اپوزیسیون در حدی نیست که بتواند با ائتلاف حاکم رقابت کند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و یکی از شرکای ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) در سخنانی در واکنش به بازگشت مرال آکشنر رهبر حزب خوب به ائتلاف اپوزیسیون و اعلام نامزدی کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) به عنوان نامزد اپوزیسیون ششگانه ترکیه، بازگشت آکشنر را امری گستاخانه و شرم آور دانست و به او گفت که باید از پیشگاه مردم شرم کند. او گفت که ائتلاف ملت در حدی نیست که بتواند آلترناتیوی در برابر ائتلاف حاکم باشد.

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، باغچه لی در سخنرانی خود در نشست فراکسیون MHP در مجلس ترکیه، با استفاده از عبارت «ائتلاف ذلت و خواری» به جای ائتلاف ملت، گفت: «این ائتلاف که یک سال تمام نامزد خود را اعلام نکرد تا مبادا چهره اش خدشه دار شود، اما در یک روز درب و داغان شد، مثال بارز عدم وجود اصول است.»

او بازگشت آکشنر به میز اپوزیسیون ششگانه را «امری گستاخانه» خواند و گفت: «کسی که بر سر مفهوم نامزد مشترک توافق کرده و امضا می زند، اما بعد انکار می کند، خودش نمونه اصلی بی اصول ها است. او ابتدا میز لقی را که یک سال بر سر آن نشسته بود، واژگون کرد و سپس از همین میز به عنوان میز دفترخانه و میز قمار و جاه طلبی نام برد و پس از آن عقب نشست، این فرد (آکشنر) مصداق بارز بی اصولی و گستاخی است.»

او خطاب به آکشنر گفت: «آیا شرم نمی کنی که پس از آن حرف های سنگینی که درباره ائتلاف ملت زده ای، دوباره با چانه زنی بر سر میز مذاکره بازگشتی؟ چطور می خواهی به روی مردم نگاه کنی؟ سیاست ترکیه نه چنین پروه های فاقد اصولی ای را تا کنون به خود دیده بود و نه مخاطب آن قرار گرفته بود.»

او افزود: «در گذشته بارها گفته ام و باز هم می گویم، کسی که یک بار آدم فروشی کرده باز هم این کار را تکرار می کند. زمانی که این افراد فاقد اصول و حزب باد که با هر اتفاقی رنگ عوض می کنند، نبودند، ما اینجا بودیم، الان هم هستیم و وجود خواهیم داشت. ما در قلب مردم هستیم.»

رهبر ملی گرای افراطی MHP با اشاره به اپوزیسیون ترکیه گفت: «ملت ما هرگز سزاوار چنین اپوزیسیونی نیست؛ کسانی که حتی نمی توانند دور یک میز بنشینند و یک برنامه ریزی و هدفگذاری سیاسی مشترک به 85 میلیون شهروند ترکیه ارائه دهند.»

او گفت: «ائتلاف ملت سقوط کرده است و اکنون هیج آلترناتیوی در برابر ائتلاف جمهور وجود ندارد. از این پس حتی اگر در ائتلاف ذلت توفان شود هم در ائتلاف ما برگ تکان نمی خورد. از این پس هیچ کسی این ائتلاف را جدی نخواهد گرفت.»

گفتنی است، ترکیه در حالی به سوی انتخابات پیش می رود که رسانه های دولتی ترکیه در مصادره دولت و احزاب حاکم قرار دارند. متن سخنرانی دولت باغچه لی که باید بر اساس اصول بی طرفی در رسانه ملی این کشور منتشر نشود، بدون هیچ کم و کاستی در صدر اخبار آناتولی قرار گرفته است. این در حالی است که در این رسانه هیج فضایی برای پاسخ گویی اپوزیسیون ترکیه در نظر گرفته نشده است. در متن سخنرانی رهبر MHP آنقدر واژه های سخیف به کاررفته بود، که حتی رسانه های اپوزیسیون و میانه رو نیز که اینگونه اخبار را پوشش می دهند، این متن را با ملاحظات اخلاقی منتشر کردند. به نظر می رسد، ترکیه، در این انتخابات، برای برقراری دموکراسی راه سختی در پیش دارد.

کد خبر 43690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha