قطع برق و افزایش بیماری‌ها در شمال و شرق سوریه به علت قطع آب فرات از سوی ترکیه

سرویس سوریه - دولت ترکیه در کنار حملات هوایی به مناطق شمال و شرق سوریه، با قطع آب رود فرات باعث قطع برق و افزایش بیماری‌ها در مناطق شمال و شرق سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه که از آب به عنوان سلاح علیه شمال و شرق سوریه استفاده می کند، در روزهای اخیر علاوه بر حملات هوایی به این مناطق، بار دیگر آب رود فرات را قطع کرده و احتمال می‌رود قطعی آب فرات بر قطعی برق و افزایش بیماریها در این مناطق تاثیرگذار باشد.

به نوشته آژانس خبری فرات، مدیریت سدهای شمال و شرق سوریه چهارشنبه گذشته اعلام کرد که به دلیل قطعی آب، برق منطقه به مدت یک هفته قطع می‌شود.

یکی از ساکنان کوبانی به نام خالد یامان، درباره قطع آب فرات توسط دولت ترکیه گفت: «دولت ترکیه دولتی است که پایه‌های خود را بر روی نسل‌کشی و خون مردم بنا کرده است. در هنگامی که فاجعه زلزله رخ داده و مردم هنوز در زیر آوار خانه‌های فروریخته زندگی می‌کنند، دولت ترکیه شروع به قطع آب فرات بر روی مردم منطقه کرده است که در نتیجه آن ممکن است یک فاجعه انسانی رخ دهد. خالد با بیان اینکه قطعی آب رود فرات، بیماری‌های زیادی را به همراه خواهد داشت، افزود: «برق کل منطقه فرات به دلیل قطع آب رود فرات قطع شده است و قطع آب برای مردم یک جنایت جنگی است.»

یکی دیگر از ساکنان منطقه فرات به نام «عمر کانیا کردان» با بیان اینکه دولت ترکیه از همه طرف با مردم منطقه می‌جنگد، گفت: «تمام نیازهای زندگی مردم منطقه وابسته به آب رود فرات است و این قطعی آب یک فاجعه انسانی برای مردم منطقه در پی دارد.»

«نجیب کرو درویش» یکی دیگر از ساکنان این منطقه تاکید کرد که کمبود آب مسئله‌ای است که زندگی در منطقه را به یک فاجعه تبدیل می‌کند و افزود: «کمبود آب بیماری در پی دارد. کمبود محصولات کشاورزی و فاجعه با خود به وجود می‌آورد. کمبود آب یک حمله بزرگ به مردم منطقه است.»

کد خبر 43509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha