دستگیری سارق حرفه ای در مریوان و کشف 18 فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان گفت: سارق حرفه ای با ۱۸ فقره سرقت منزل، مغازه و وسایل داخل خودرو در مخفی گاهش در مریوان بازداشت شد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ کامبیز رستم نیا از بازداشت سارق حرفه ای و سابقه دار در شهرستان مریوان خبر داد و گفت: در پی چندین فقره سرقت در شهرستان مریوان مراتب در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی مریوان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی پس از جمع آوری اطلاعات و مستندات و تصاویر دوربین های محل سرقت، موفق به شناسایی سارق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان افزود: پس از هماهنگی های لازم با مقام قضایی در یک عملیات، سارق در مخفیگاهش بازداشت و پس از بازرسی از محل اختفای وی مقادیری اموال مسروقه از جمله یک سری طلاجات به ارزش 6 میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ رستم نیا با بیان اینکه این سارق به 2 فقره سرقت منزل، 2 فقره سرقت مغازه و 14 فقره سرقت وسایل داخل خودرو اعتراف کرد، به شهروندان توصیه کرد که هشدارهای پلیس درباره پیشگیری از وقوع سرقت را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوکی را سریعا به پلیس اطلاع بدهند.

وی به راهکارهایی جهت پیشگیری از وقوع سرقت اشاره کرد و ادامه داد: رانندگان اتومبیل خود را به لوازم ایمنی ضد سرقت همانند سیستم دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مریوان با تاکید بر اینکه رانندگان اتومبیل خود را حتی برای دقایقی کوتاه در اختیار افرادی که شناخت کافی از آنان نداشته، نگذارند، یادور شد: رانندگان از گذاشتن سوئیچ اتومبیل روی درب جداً پرهیز کرده و هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن در ها و شیشه ها خودرو مطمئن شده و از گذاشتن کیف پول، طلاجات، گوشی تلفن همراه، اسناد و مدارک و هر گونه لوازم و اموال با ارزش در داخل اتومبیل که باعث تحریک سارقان می شود، خودداری کنند.

سرهنگ رستم نیا با تاکید بر اینکه رانندگان از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنند، بیان کرد: اجرای طرح سراسری مبارزه با سرقت در راستای اجرای دستور فرمانده فراجا همزمان با استان در راستای پاسخ گویی به مطالبات مردم از جمله برنامه های پلیس است که آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

کد خبر 43494

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha